Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fel på sensorn?
- Trådstartare avslutat2
- Start datum
Jon Jakobsson
Aktiv medlem
kan få liknande effekt i skuggpartier när det är hög kontrast med min 5D, använder då mitt 17-40L med polfilter. Intresserad av att veta vad det är jag med
avslutat2
Aktiv medlem
mange78 skrev:
Vad är det som är konstigt? Ser verkligen inget konstigt med denna bild. Kan du vara lite mer specifik?
Hm.. det är lite svårt att förklara. Men gör som Tony, håll för det vita runt bilden så ser du nog det.
avslutat2
Aktiv medlem
AFE skrev:
Det ser onekligen lite underligt ut, men kanske smuts på sensorn kan få den effekten? Om du kollar samma pixlar på andra bilder - syns det då?
Jag har kollat andra bilder tagna sekunderna före och efter denna men ingenting syns på dem. Jag kan däremot minnas en äldre bild som såg ut som denna och då var det andra pixlar (högt upp till höger) som spökade.
mange78
Aktiv medlem
johnniedunberg skrev:
Hm.. det är lite svårt att förklara. Men gör som Tony, håll för det vita runt bilden så ser du nog det.
Har provat, men jag ser det fortfarande inte.. Hur ser det ut då?
macrobild
Avslutat medlemskap
Den blödningen som blir i skuggan är pga av brus, ditt uppräkningsprogram (internt i kameran eller är det en rawfil uppräknad med vad? Camera raw?)kan inte estimera fram rätta färger pga för låg signalnivå.
Om det är fel på sensorn skulle du se det i andra bilder .
Prova ett annat uppräkningsprogram om det är rawfil du har fotograferat
Mikael
Om det är fel på sensorn skulle du se det i andra bilder .
Prova ett annat uppräkningsprogram om det är rawfil du har fotograferat
Mikael
macrobild
Avslutat medlemskap
Själva uppräkningen i skuggor behöver färgmässigt inte bli sämre med kamerans interna uppräkning.
Interna uppräkningen klipper tidigare och du hade antagligen inte sett den röda blödningen .
Du kan justera ner blödningen med nivåer, är lika med att klippningen blir lika och svart
Mikael
Interna uppräkningen klipper tidigare och du hade antagligen inte sett den röda blödningen .
Du kan justera ner blödningen med nivåer, är lika med att klippningen blir lika och svart
Mikael