Annons

Felande minneskort ( err CF, err 02 )

Produkter
(logga in för att koppla)

M.H.L

Aktiv medlem
Vad gör man när minneskortet plötsligt låser sig?
Meddelande i kameran: err 02 och i bland err CF.

Förstår att bilderna är körda, men när det inte ens går att formatera (varken i kameran, som slår av, eller i datorn, som hänger sig).

Är kortet helt kört?
Eller borde detta inte hänt?
Har en Eos10D och ett Transcend CF+ Type 2 kort på 2.2 GB.

Det var inte alldeles billigt, kan jag klaga på det eller går det på nåt sätt att fixa? eller hemska tanke måste jag köpa ett nytt?

Får du inget felmeddelande när du försöker formatera i datorn? Bara tvänghänger datorn sig?

Jag vet inte om det funkar med CF-kort, men har du testat att köra en scandisk på det?

Det verkar ju onekligen som att det har gett upp.

Om du inte får rätsida på det och fortfarande har garanti kvar är det ju bara att returnera det.

eftersom datorn hänger i omg. när jag ansluter kortet så kan jag inte köra scandisk heller.

Bara att hoppas att jag har garanti på det!

Det låter ju som det är något som är helt knas. Något liknande har jag aldrig råkat ut för.

Jag tycker ju onekligen att det verkar som att det ställt in tofflorna.
Vill du vara helt säker och har möjligheten till det kan du ju testa på en annan dator, helst med annan kortläsare åxå.
Annars är det bara att försöka åberopa garanti. Jag vet inte hur det är med Transcend, men många tillverkare har ganska lång garantitid på sina kort, så du får hoppas på det.

ANNONS
Götaplatsens Foto