Annons

Felmeddelande vid användande av tredjepartsbatteri - lösning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taylor

Aktiv medlem
Är det någon här som vet hur jag kommer runt problemet med ett felmeddelande vid användande av ett tredjepartsbatteri?

Jag har en Sony A7iii och jag får ibland ett felmeddelande om att det är problem med batteriet. Förmodligen känner kameran av att jag använder ett piratbatteri. Det inträffar aldrig när jag använder originalbatteriet.

Finns det nån inställning i kameran där det går att avaktivera den indikeringen?
 

pdahlen

Aktiv medlem
Har du provat att googla detta batteri och din kamera, ifall andra har samma problem eller tips?
 

Taylor

Aktiv medlem
Har du provat att googla detta batteri och din kamera, ifall andra har samma problem eller tips?
Tack för snabbt svar.

Jag har inte Googlat. Däremot surfat runt på Youtube utan resultat.
Jag kan kolla Google också.
Har du nån länk till nåt du känner till om ärendet så länka gärna den här.
Tack på förhand.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Tack för snabbt svar.

Jag har inte Googlat. Däremot surfat runt på Youtube utan resultat.
Jag kan kolla Google också.
Har du nån länk till nåt du känner till om ärendet så länka gärna den här.
Tack på förhand.
Inget vad jag känner till, men lägg gärna ut tillverkaren mm på batteriet så är det enklare att spåra
 

Polar300

Aktiv medlem
Är det någon här som vet hur jag kommer runt problemet med ett felmeddelande vid användande av ett tredjepartsbatteri? ... Det inträffar aldrig när jag använder originalbatteriet.
Du har ju själv svarat på frågan i trådrubriken: Använd inte något annat än originalbatterier...
 

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Ett alternativ till reservbatteri är att ha en liten power bank i kameraväskan. Laddar kameran smidigt under transportsträckorna. Köpte en på Lidl denna vecka för 150 kronor.
 
ANNONS