Annons

Filmslösare eller motivjägare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hur många filmer använder du årligen?

  • Mindre än 10

    Röster: 80 12.6%
  • 10-19

    Röster: 112 17.7%
  • 20-34

    Röster: 126 19.9%
  • 35-49

    Röster: 115 18.2%
  • 50-99

    Röster: 91 14.4%
  • Över 100

    Röster: 109 17.2%

  • Totala väljare
    633
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Det fanns en tid nart jag gjorde av med ca 20-25 rullar per dag... Men nu ar det kanske knappt 500 rullar per ar.

Kan inte pasta att jag nagonsin slosat, men jag ar aktiv.

Magnus F (just nu i San Salvador)
 

Daniel Mott

Aktiv medlem
Inga - jag fotar digitalt :p
Har alltid med mig min bärbara så kan jag ladda in bilder efterhand och styra kameran från den... obegränsat med bildutrymme - får nog plats motsvarande några tusen filmer :p
 
Det blir ju mindre än 10 rullar eftersom jag fotar digitalt, men, om frågan även hade varit hur många bilder tar du per år skulle siffran motsvara över hundra rullar och det är fantastiskt. Jag klarar mig i de flesta fall att ha bilderna digitalt tillgängliga i datorn. Endel har jag beställt på fotopapper från Colormailer. Billigt och bekvämt!
 

muster

Aktiv medlem
Kan har det redan funnits en sådan omröstning men om inte, gör en omröstning om hur många som fotar digitalt! Är det mer än 50%?
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
jimh skrev:
32%. Men det var ju ett tag sen nu så det har nog tillkommit några.
Frågan är bara hur många av dessa som också, kanske t.ex. primärt använder filmkameror?
Jag menar, det är nog rätt många som har enklare digitalkompakter t.ex. som partykameror med som använder film för sitt mera seriösa fotande.

Det kanske vore en god idé att göra en ny fråga:
"Vad använder du mest? Filmkamera eller digital kamera?"
 

Elenor

Aktiv medlem
Tog betydligt mer än 100 rullar årligen som pressfotograf, men som sjukskriven blir det mest bilder av dottern. Eftersom jag vissa dagar inte ens tar mig upp ur sängen utan sambons hjälp har det blivit lite färre bilder tagna nu...

Tar oftast flera bilder för att fånga rätt min eller ett händelseförlopp. Tar sällan alternativexponeringar, utom vid väldigt speciella förhållanden, typ istappar belysta med färgfiltrerad ficklampa vid midnatt osv...

// Ellen
 

Chrill3

Aktiv medlem
Kör med över 100, fast det beror helt på iförsig.
Hittar man bra motiv så men annars kanske det brukar vare mer åt 50-60 hållet. Så jag kanske svarade lite fel.
 

Bussmicke

Aktiv medlem
storkonsument

Jag kränger av 200 diafilmer årligen då jag plåtar lokaltrafiken runt i Sverige. Även tåg. Har plåtat sedan 1986 och om ett par månader är jag uppe i 3000 rullar.
 

Nikonmannen

Aktiv medlem
Är jag den enda som använder dia i jobbet? *funderar*

Köper 200 rullar åt gången, och det gör jag nog runt fyra gånger om året, så jag ligger definitivt över 100 rullar. ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS