Annons

Finns det några aktiva fotografer i Skaraborgs län ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, är det inga fler än vi två som hinner just nu så är det nog lika bra att vänta tills i höst eller iaf senare i sommar. Men jag plåtar gärna kyrkor en dag :). Fast jag jobbar alla vardagar fram t o m vecka 32 (fånigt sen semester i år, fast den som spar han har heter det ju).

...fast det är bättre ljus på kvällen, inte så platt som mitt på dagen, och än är det ljust länge, så jag kan hänga med ut och fota en vardag också, bara inte mellan 7-16.

"Är det någon som vill plåta Gamla kyrkor ?
Våmbs kyrka är 600 år gammal,sedan finns ju Varnhems klosterkyrka,Gudhem, Husaby mm
Om det finns intresse för det skulle vi kunna ta en dag till kyrkfotografering."

JAAAAAA!!!!! *Busvisslar* *vifftar med handen*
Jag älskar gammla kyrkor! det finns ju för 17 den som jag och Monica gänga oss i oxo, Sveriges äldst bevarade rundkyrka! ligger mot Tidaholm en bit. Annars så passar det mig tyvärr bättre efter sem då jag börjar gå skift istället.

//Mats

Jamen, såklart vi kan plåta kyrkor mer än en gång. Jag återvänder ofta till ställen där jag varit förut. Och alltid hittar jag nya motiv och nya vinklingar.

Eftersom ingen mer än Annelie och jag tycks ha möjlighet att ses imorgon så röstar jag för att vi gör som Annelie föreslog tidigare. Alltså skippar träffen imorgon och har den vid ett senare tillfälle när fler kan vara med.

Eftersom jag jobbar i Skara så hinner jag inte hem emellan jobbet och träffen och därför hade jag tänkt att åka direkt från jobbet till Skövde. Nu försöker jag komma hem tidigare för att få ett stenskott lagat istället.

Men, detta att vi skjuter upp träffen lite gör väl inte så mycket. De som vill och kan, kan ju ändå åka på fotoutflykt ihop. Gamla kyrkor t ex, eller broar, eller vatten i naturen, eller fontäner kanske.

Nä, nu måste jag se till att få sova lite innan väckarklockan ringer kl 04.

honkan skrev:
"Är det någon som vill plåta Gamla kyrkor ?
Våmbs kyrka är 600 år gammal,sedan finns ju Varnhems klosterkyrka,Gudhem, Husaby mm
Om det finns intresse för det skulle vi kunna ta en dag till kyrkfotografering."

JAAAAAA!!!!! *Busvisslar* *vifftar med handen*
Jag älskar gammla kyrkor! det finns ju för 17 den som jag och Monica gänga oss i oxo, Sveriges äldst bevarade rundkyrka! ligger mot Tidaholm en bit. Annars så passar det mig tyvärr bättre efter sem då jag börjar gå skift istället.

//Mats

Vad heter den kyrkan i Tidaholm ?
Självklart tar vi en kyrkfotodag i höst.
Jag åker även och plåtar kyrkorna nu sommar om någon kan och vill hänga på ?

AnnaKarin skrev:
Eftersom ingen mer än Annelie och jag tycks ha möjlighet att ses imorgon så röstar jag för att vi gör som Annelie föreslog tidigare. Alltså skippar träffen imorgon och har den vid ett senare tillfälle när fler kan vara med.

Eftersom jag jobbar i Skara så hinner jag inte hem emellan jobbet och träffen och därför hade jag tänkt att åka direkt från jobbet till Skövde. Nu försöker jag komma hem tidigare för att få ett stenskott lagat istället.

Men, detta att vi skjuter upp träffen lite gör väl inte så mycket. De som vill och kan, kan ju ändå åka på fotoutflykt ihop. Gamla kyrkor t ex, eller broar, eller vatten i naturen, eller fontäner kanske.

Nä, nu måste jag se till att få sova lite innan väckarklockan ringer kl 04.

Vi samlar ihop oss efter semestern :)
Jag åker oavsett till Hova på lördag.

Efter en hysterisk arbetsperiod har jag missat den här tråden :(
Självklart hänger jag på om det händer nåt här på hemmaplan!
Kul att se att det finns så pass många i trakten som är sugna på att göra något ihop.

f 5.6 skrev:
Efter en hysterisk arbetsperiod har jag missat den här tråden :(
Självklart hänger jag på om det händer nåt här på hemmaplan!
Kul att se att det finns så pass många i trakten som är sugna på att göra något ihop.

Hej Christer :)
Vad kul att du vill hänga på.
Jag tror vi är ett lagom gäng att åka ut och fota ihop med.
Har du några förslag på vad du skulle vilja plåta ?

Inte just nu, mina tankar är för tillfället inriktade på debit och kredit, så jag vågar inte börja tänka på något så roligt som foto, då hamnar bokföringen på undantag :)
Jag skall fundera lite mer senare...

Anneli skrev!

Den heter Skörstorp och är nog den minsta och charmigaste kyrka jag sett.

//Mats (Som har liiiiite brådis just nu! )

Bilagor

• s1.jpg
    s1.jpg
    10.2 KB · Visningar: 211
f 5.6 skrev:
Inte just nu, mina tankar är för tillfället inriktade på debit och kredit, så jag vågar inte börja tänka på något så roligt som foto, då hamnar bokföringen på undantag :)
Jag skall fundera lite mer senare...

Fundera när du är klar med bokföringen.
Det är ingen panik :)

honkan skrev:
Anneli skrev!

Den heter Skörstorp och är nog den minsta och charmigaste kyrka jag sett.

//Mats (Som har liiiiite brådis just nu! )

Åhh, vilken mysig kyrka :)
Den måste vi ju bara ta bilder på.
När åker vi dit ???????????????

Re: Kul :)

hakanv skrev:
Nån dag under vecka 30-31 (och även senare i höst) kan jag tänka mig en "kyrkrunda". Blev inspirerad av Skörstorps-bilden, så jag sökte Skörstorp på Google och hittade denna sida:http://w1.311.telia.com/~u31109390/runes_and_ruins/churches_ruins.htm som visar lite fler bilder på vad vi kan vänta oss från andra kyrkor också.

Visst blir man sugen på att fota kyrkor :)

/Håkan

Det var ju en kanonbra sida med kyrkor som vi kan åka runt och ta bilder på =D
Jag skulle gärna åka med v.30 eller 31 om jag kunnat.
Jag jobbar hela v.30 sedan åker jag bort v.31,32
Man blev inte mindre sugen på att fotografera kyrkor efter den länken :)

Re: Re: Kul :)

Marabou skrev:
Det var ju en kanonbra sida med kyrkor som vi kan åka runt och ta bilder på =D
Jag skulle gärna åka med v.30 eller 31 om jag kunnat.
Jag jobbar hela v.30 sedan åker jag bort v.31,32
Man blev inte mindre sugen på att fotografera kyrkor efter den länken :)

Inga problem för mig med v33 och senare. För mig passar det bäst eftermiddagar på vardagarna, men även nån lö eller går också bra.

:) Håkan

Kan vanligtvis flexa från kl 15 på vardagar, så en em skulle kunna passa mig också (sålänge inte tanken var att ge sig ut tidigare än så då). Har semester v.33 - v.36. Det fanns mycket fint att titta på i länken förresten. Blev riktigt inspirerad.

AnnaKarin skrev:
Kan vanligtvis flexa från kl 15 på vardagar, så en em skulle kunna passa mig också (sålänge inte tanken var att ge sig ut tidigare än så då). Har semester v.33 - v.36. Det fanns mycket fint att titta på i länken förresten. Blev riktigt inspirerad.

Vi skulle igentligen försöka träffas efter semestern och kolla hur de andra jobbar så vi kan boka in lite fotodagar ?
Eller vad tycker ni ?

Marabou skrev:
Vi skulle igentligen försöka träffas efter semestern och kolla hur de andra jobbar så vi kan boka in lite fotodagar ?
Eller vad tycker ni ?

Låter mycket bra, tycker jag. Jag kan som sagt var de flesta vardagseftermiddagar efter semestrarna, så jag överlåter åt övriga att föreslå tid för möte, men Helénsgården dök upp tidigare i forumet, så det är kanske en bra plats, om alla hittar dit?

:) Håkan

ANNONS
Götaplatsens Foto