Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns detta program?

Produkter
(logga in för att koppla)

Glottis

Aktiv medlem
Jag har en liten webserver hemma som jag har en del bilder liggandes på. Men jag skulle vilja ha tag i ett program som automatiskt gör tumnaglar och publicerar bilderna jag lägger i en viss mapp.

Exempel

* Jag har tagit lite nya bilder
* jag kopierar dom till en viss mapp
* programmet gör tumnaglar och uppdaterar websidan automatiskt

Finns det ett sånt program?

han hade ju redan en webbserver och vill ha ett script. Dessutom är IIS odugligt ;)

Jag har skrivit ett script för länge sedan som gör precis det du vill, men det är fult :p, går iofs att fixa. Men den uppdaterar inte automatiskt, du måste trycka på hela en knapp efter du har lagt bilderna i mappen för att uppdatera sidan.

Sen kommer jag inte ihåg om den klarade flera mappar eller bara en, tror det bara var en, men det kan man säkert fixa med.

Har du någon erfarenhet i XHTML, PHP och CSS?

FILM) (Anddje skrev:
han hade ju redan en webbserver och vill ha ett script. Dessutom är IIS odugligt ;)

Jag har skrivit ett script för länge sedan som gör precis det du vill, men det är fult :p, går iofs att fixa. Men den uppdaterar inte automatiskt, du måste trycka på hela en knapp efter du har lagt bilderna i mappen för att uppdatera sidan.

Sen kommer jag inte ihåg om den klarade flera mappar eller bara en, tror det bara var en, men det kan man säkert fixa med.

Har du någon erfarenhet i XHTML, PHP och CSS?

Jag tänkte närmast på, vilken webbserver... Har en viss betydelse för förslag på applikation. ;-)

Tackar för svaren.

Har väl lite koll på XHTML, PHP och CSS men det va ett tag sen jag pysslade med det. Bäst vore om det fanns en färdig applikation.
Ja jag kör för tillfället IIS.

Får kika lite på phpportalen

ANNONS
Götaplatsens Foto