Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fisheye-objektiv till Sony A5000

Produkter
(logga in för att koppla)

jenny86

Ny medlem
Hej.
Jag har precis köpt mig en systemkamera (Sony ILCE5000YB.CEC) för att plocka upp ett gammalt intresse.
Har Alltid velat haft ett fisheye objektiv att leka med men jag kan inget om det och vet inte vad jag borde införskaffa mig.
Vad borde jag kolla på? Tänka på?
Tyvärr är minnet blått och mycket har försvunnit sen skolan så det känns skrämmande att ge mig in i något som jag ej är helt hundra. Men provar jag ej så vet jag inte! :)

Vore tacksam för hjälp!

Hej Albin

Tack för svar.
Men eftersom kameran har E-fattning (NEX ?!) så måste jag väl kunna köpa vilket objektiv som helst bara den har en (Nex) E-fattning?
Ska kolla in det där objektivet iaf. Tack igen för hjälp!

Ja det stämmer att alla objektiv med E-fattning passar på kameran, men jag tror bara att det finns ett fisheye med E-fattning.
Det finns dock adaptrar så att du kan montera de flesta objektiven men just vad gäller fisheye-objektiv så tror jag inte att det finns så många bättre alternativ.

ANNONS
Götaplatsens Foto