Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrutlösare med Autofokus knapp

Produkter
(logga in för att koppla)

samispringsteen

Aktiv medlem
Hej
Jag söker fjärrutlösare till min D90 och vill ha en så man kan göra som på kameran, att när man trycker ner halva så fokuserar den och sen är de bara att knäppa, har förstått (av Cyberphoto) att original Nikon fjärrutlösaren inte kan fokusera via dosan.

Finns det någon oro piratstuff när de gäller utlösare som med batterier ?

Har tänk på denna :
http://www.kaffebrus.com/fjarrutlosare-for-nikon-d90-954.html

mll3 är ju billig och sjyst men du vill alltså fokusera via fjärr, hur vet du att det blir rätt?

Märkligt, för D80 fokuserar i allra högsta grad ihop med ML-L3. Däremot så går det förstås inte att enbart fokusera, utan kameran fokuserar och drar av bilden vid ett knapptryck.

Jag kör en sådan här http://www.cyberphoto.se/info.php?article=371440 till min D700. Den funkar precis så som du säger: att den fokuserar när man trycker ner knappen halvvägs och sen tar bilden när man trycker ner hela vägen. Jag har dock tagit bort fokusfunktionen från avtrycket och har det bara på tummen. Då får man inte fokusering med fjärren.

Jag tycker att denna fjärrkontroll är helt ok, i alla fall till mina behov. Billig,plastig men funkar jämt.

björn

På min mll3 kan man inte hålla halvvägs och bara låta den fokusera, den knäpper av en bild, den fokuserar och knäpper, men det går inte att få den att bara fokusera med fjärren. Använder D80 och D90.

På min mll3 kan man inte hålla halvvägs och bara låta den fokusera, den knäpper av en bild, den fokuserar och knäpper, men det går inte att få den att bara fokusera med fjärren. Använder D80 och D90.

Det var ju precis vad jag skrev. Vad jag tyckte var märkligt var att Cyberphoto tydligen menade att det inte gick att fokusera med fjärren.

Det var ju precis vad jag skrev. Vad jag tyckte var märkligt var att Cyberphoto tydligen menade att det inte gick att fokusera med fjärren.

Ah, då är jag med. sami som skriver tråden vill ju ha en som fokuserar på att man håller in halvvägs...och det klarar ju inte mll3. Lär vara det cyberphoto menar. Men jag har en undran:hur vet man att den fokuserar rätt med fjärr i vilket fall?

ANNONS
Götaplatsens Foto