Annons

Fjärrutlösare Nikon D200

Produkter
(logga in för att koppla)

Jpegtobbe

Ny medlem
Någon som har erfarenhet av fjärrutlösare?
Funderar på fjärrutlösarna som finns med sladd. Känns lite som att minsta lilla man rör sladden så rör sig kameran?

Finns sladdlösa men dessa verkar kosta flera tusen.

Jag har en Nikon MC-30 och är nöjd med den, mkt enkel, hyffsat billig och den gör sitt jobb.. Så länge inte sladden till kameran är sträckt så borde det inte finnas risk för att trådutlösaren orsakar kameraskakningar.

mvh johan

Om du vill minimera skakningar vid stativfoto genom att använda trådutlösaren så kan jag tipsa om att det faktiskt GÅR att kombinera tidsfördröjning med spegeluppfällning, fast då måste man gå in i menyerna och aktivera en "fördröjning" på 0,4 sekunder mellan spegeluppfällning och slutaröppning. Ställer man kameran till tidsutlösare så slipper man alltså röra kameran under exponeringen, samt att man också får spegeluppfällning:) Detta upptäckte jag själv efter att jag köpt trådutlösaren, som jag numera endast använder vid exponeringar längre än 30 sekunder för att kunna låsa avtrycket.
Vill du ha en billig trådutlösare så duger den här gott: http://www.kaffebrus.com/fjarrutlosare-for-nikon-d1-d1x-d1h-d2x-d2h-d200-327.html

ANNONS
Götaplatsens Foto