Annons

Fjärrutlösare till d200?

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Hej!

Vart kan man köpa sån? Hittar inte på tex cyberphoto, det måste väl finnas nån lösning med fjärrkontroll?

Markus

Batterimannen på Tradera

Jag kan också rekommendera "auktionen" ovan.
Dock är det ingen orginal MC-30, men den fungerar bra.

Hans, har du ett omdöme om piratvarianten? Jag kommer att behöva en trådis när eller om min D200 kommer.

Är kontakten bra? Jag har läst om piratutlösare som har haft dumt vinklad anslutning som har gjort att man behöver ta loss objektivet för att sätta dit kontakten.

Känns själva utlösaren bra? Jag har en MC-12B som är samma som MC-30 men med fel kontakt. Om piratutlösaren är kass men med bra kontakt kanske jag borde spara min MC-12B och kombinera den med kontakten från piraten.

Med min D100 har jag nästan vant mig av vid att använda trådutlösare eftersom spegeluppfällningen ändå är kopplad till självutlösaren. Men jag har förstått att man inte kan kombinera självutlösare med spegeluppfällning på D200, så då kommer jag att få använda tråd i princip hela tiden.

Ca 1100:- kostar en trådlös fjärr på BH Photo i USA.
3000:- i sverige! :( (De vill nog inte sälja sådana här...)

Jag köpte min för ca 2 veckor sedan på Kameradoktorn MC-36 heter modellen. Programmerbar med tider m m. en riktig kvalitets pryl. pröjsade 1995:- + moms, Detta är ett måste för dom som vill pysla med naturfoto.:)

jimh skrev:
Hans, har du ett omdöme om piratvarianten? Jag kommer att behöva en trådis när eller om min D200 kommer.

Är kontakten bra? Jag har läst om piratutlösare som har haft dumt vinklad anslutning som har gjort att man behöver ta loss objektivet för att sätta dit kontakten.

Känns själva utlösaren bra? Jag har en MC-12B som är samma som MC-30 men med fel kontakt. Om piratutlösaren är kass men med bra kontakt kanske jag borde spara min MC-12B och kombinera den med kontakten från piraten.

Med min D100 har jag nästan vant mig av vid att använda trådutlösare eftersom spegeluppfällningen ändå är kopplad till självutlösaren. Men jag har förstått att man inte kan kombinera självutlösare med spegeluppfällning på D200, så då kommer jag att få använda tråd i princip hela tiden.
Kontakten var lätt att ansluta den är vinklad utåt, kvaliten känns ok men inte mer än så denkostar trots allt endast 1/5 av originalet. Ett tryck på knappen och spegeln fälls upp, ett till och kameran exponerar, för det är väl det främsta syftet med den här fjärutlösaren Det går att handla direkt från batterimannen.
[email protected]
Och priser är alltid tillåtna att förhandla om även när man köper mjölk. Lärde min italienska exhustru mig.
Hans

Radiofjärr för avstånd upp till 100m för D200

Hej,
Såg att en av D70 sidans användare har hittat denna trådlösa "radio" fjärr till D200:an för 100 US$, den verkar ju helt klart intressant.

Klarar avstånd på upp till 100 m,
Fungerar även som tråd utlösare,
Full funktin för både focus och utlösare genom vanlig ½ press och helt nerpressad avtryckare.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=ADME:B:EOIBSAA:US:31&Item=7603152408

//Stefan

Hans William skrev:
Kontakten var lätt att ansluta den är vinklad utåt, kvaliten känns ok men inte mer än så denkostar trots allt endast 1/5 av originalet. Ett tryck på knappen och spegeln fälls upp, ett till och kameran exponerar, för det är väl det främsta syftet med den här fjärutlösaren Det går att handla direkt från batterimannen.
[email protected]
Och priser är alltid tillåtna att förhandla om även när man köper mjölk. Lärde min italienska exhustru mig.
Hans

Köpte en fjärrutlösare av "batterimannen" för
att testa. Lite enkel kvalité, men funkar helt
ok. 250 pix.

Re: Radiofjärr för avstånd upp till 100m för D200

Stefan71a skrev:
Hej,
Såg att en av D70 sidans användare har hittat denna trådlösa "radio" fjärr till D200:an för 100 US$, den verkar ju helt klart intressant.

Klarar avstånd på upp till 100 m,
Fungerar även som tråd utlösare,
Full funktin för både focus och utlösare genom vanlig ½ press och helt nerpressad avtryckare.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=ADME:B:EOIBSAA:US:31&Item=7603152408

//Stefan

Det var jag det..som jag redan skrev tidigare i den här tråden :)

Idag har apparaturen landat. Alltså ganska exakt en vecka efter beställning.
Har testat som hastigast här och allt verkar funka kanoners. Sån skillnad mot D70 fjärren som man var tvungen att rikta exakt och trycka hysteriskt för att fotot skulle ha. Den nya kan man ha i byxfickan

Mycket nöjd!

Re: Re: Radiofjärr för avstånd upp till 100m för D200

MattiasN skrev:
Det var jag det..som jag redan skrev tidigare i den här tråden :)

Idag har apparaturen landat. Alltså ganska exakt en vecka efter beställning.
Har testat som hastigast här och allt verkar funka kanoners. Sån skillnad mot D70 fjärren som man var tvungen att rikta exakt och trycka hysteriskt för att fotot skulle ha. Den nya kan man ha i byxfickan

Mycket nöjd!

Mmmm låter nästan som att man också kommer ta och beställa en sådan då man får både tråd slutare och trådlös sådan i en och samma sats.

Den enda jag ev skulle kunna vara sugen på är Nikons trådlösa då den har möjlighet att trigga på ifall något bryter strålen, men det kanske är bättre att köpa nya ZigView-R http://www.zigview.co.uk/zigview-R.htm
istället som också kunde trigga kameran via rörelser men inte säker på om det är serie bildtagnings möjlighet där.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto