Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Formatera Tripper??

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerkan

Aktiv medlem
Någon som vet hur man formaterar den bärbara HD:n Tripper. Efter att ha fört över bilderna från trippern till datorn så försökte jag formatera trippern...nu kan jag inte använda den överhuvudtaget.
Kommer upp ett meddelande om att format formen är annorlunda?? Någon som vet vad det innebär? Kan det ha att göra med att trippern inte är fat32...vilket datorn är?
I så fall...hur formaterar man den rätt då??
står inget om det i manualen..kass!!!!

Ibland blir man trött på tekniken...

Mvh/Jari

roinek skrev:
Hej

Det går bara i W98SE om jag minns rätt

Inte i Xp o W2000

Roine

Oj då! vad ska man då göra? konstigt att det inte finns beskrivit i manualen...och att det inte heller nämndes när man köpte den. Jag måste ju kunna tömma och formatera HD:n!

/Jari

Hej

Tömma e inga problem

Radera filerna, håll gärna ner shift då du trycker delete så de inte hamnar i papperskorgen utan verkligen försvinner.

HAr gjort så med min sen jag köpte den för drygt ett år sen

roinek skrev:
Hej

Tömma e inga problem

Radera filerna, håll gärna ner shift då du trycker delete så de inte hamnar i papperskorgen utan verkligen försvinner.

HAr gjort så med min sen jag köpte den för drygt ett år sen

Försökte deleta filerna men de försvann inte från HD:ns minne...det var därför jag formaterade den. Tog för givet att man kunde göra det på XP:n. Nu kan jag inte ens läsa in några minneskort på den.
Får bara felmeddelandet att "format form is different".

/Jari

från FAQ om trippern hos tillverkaren: http://www.aplux.com/

Q: Why the error message ‘ The format form of HDD is different ‘ is shown On the LCD screen on my US01N Portable Storage ?

A: Most likely the hard disk in your US01N is not formatted as FAT32 format. For some specific hard disks, you need to set the disk active. Because Window 98/ME doesn¡¦t support the function of ¡¥ set active drive¡¦ on the second hard disk, to solve this problem, you need to make the hard disk active in US01N under Win2000/XP systems.

Here is how :
1. Click on ¡¥Start¡¦
2. Click on ¡¥Control Panel¡¦
3. Double click on ¡¥Administrative Tools¡¦
4. Click on the short-cut icon of ¡¥ Computer Management¡¦
5. Click on ¡¥Disk Management¡¦
6. Right click on the drive that is in US01N Tripper, choose ¡¥ Mark Partition as Active¡¦ and click.
7. Done

This should resolve the problem. If the problem remains, please try low level format the HDD.

har samma problem med min 40 gigs tripper o får det inte o funka enligt instruktioner.. hittar inte hur man lågnivåformaterar, o hemsidan för tillverkaren är inte funktionerlig... Någon som vet hur??

Dave

ANNONS
Götaplatsens Foto