Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Forum mail

Produkter
(logga in för att koppla)

Nordan2

Aktiv medlem
Hej!
Jag vill bara tala om att det går att få radbrytningar i mailen som skickas när någon har svarat på en tråd i forumet. Jag kan hjälpa till att fixa det om ni vill det eller iaf tala om hur ni gör det :)

Vill du ha *fler* radbrytningar?

Klagomålet jag har hört (och sett själv när jag kör Outlook istället för Outlook Express) är att det kommer in får många - dvs blankrad mellan varje textrad. Har inte gett mig på det än men det låter som ett klassisk CRLF/LF-problem.

Så här ser det ut i Outlook 2000, med oformaterad text.

Vad är CRLF/LF-problem?

Bilagor

• mail.gif
    mail.gif
    15.4 KB · Visningar: 75
Carrage Return/Line Feed - Windows, Unix/Linux och Mac använder olika radseparatorer. Men jag vet ivartfall att det finns *någon* slags radseparator i breven som går ut, så varför Outlook vill visa det sådär vet jag inte.

Någon mer som har detta problem i Outlook 2000? Jag har aldrig hört om det förut.

ANNONS