Lövet
Aktiv medlem
Ska låna kamera imorron igen för att ta lite foto. Hoppas det inte blir rabalder nu igen för att jag inte vet något, vad ska jag med en sån kamera till osv.
Kl. 13.00 imorron ska jag iväg. Beräknas bli fint väder. Ska ta med stativ, och även testa utan stativ. Objektivet är ett Canon 70-300/4- 5,6. Vilka inställningar ska jag ha?
Har försökt kolla upp lite sedan sist jag lånade kamera.
Slutartid?
1/500 - 1/1600 ?
Iso?
100-200 ?
Bländare ?
Automatisk eller?
Vilken inställning blir det lättast att ta med? Automatiskt på bländare kanske? Är det då Av eller Tv-läget?
Kom gärna med fler tips!
Kl. 13.00 imorron ska jag iväg. Beräknas bli fint väder. Ska ta med stativ, och även testa utan stativ. Objektivet är ett Canon 70-300/4- 5,6. Vilka inställningar ska jag ha?
Har försökt kolla upp lite sedan sist jag lånade kamera.
Slutartid?
1/500 - 1/1600 ?
Iso?
100-200 ?
Bländare ?
Automatisk eller?
Vilken inställning blir det lättast att ta med? Automatiskt på bländare kanske? Är det då Av eller Tv-läget?
Kom gärna med fler tips!





