Annons

Fota med systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Wild Rose

Aktiv medlem
Min Thomas; med andra ord min Cannon powershot (har en tedens att döpa allt möjligt) Är hos doktorn. Dispalyen la bara av i tisdags.
Så nu har jag dammat av och plockat fram min systemkamera;en MINOLTA DYNAX 4
Den har jag inte använt på över ett år. Och jag måste erkänna att jag i början tröck och tröck och letade efter displayfönstret =) men sorgligt nog hittade jag inget =)
Men sedan slog mig en tanke (varför slåss alltid tankar) Att det är egentligen rätt spännande att fota analogt. När du tar bilden så ser skärpan och hela packet så klockrent. Men du vet egentligen inte hur bilden blev. Med en digitalkamera kan du fota samma motiv 150 gånger tills du får bilden som du vill. Och man kan se det på en gång när du kommer hem från fototuren.
Men har man fotat analogt, så vet man inte hur bilden blev. Det kan bli en väldans överraskning och jag erkänner att i början kunde en filmrulle endanst innehålla ett motiv; oavsett om det var en fjäril eller en anka.
Så på onsdag får jag se hur min första filmrulle blev. Som Sussen sa i går; att det kan bli rätt intressant och se om jag utvecklats ngt. =))
Undra om kameror har vänte tid på operation...Och om dom får ligga inne för observation... Om man är osynlig, syns matens väg ner till magen? Och... det finns faktiskt inga röster i pannkakan!!!!

Ha en trevlig helg!

ANNONS
Götaplatsens Foto