Annons

Fota spelning per Berns

Produkter
(logga in för att koppla)

Adrian.shields

Aktiv medlem
Hej,

Någon som fotat spelning där tidigare?

Hur stor är lokalen/scenen?

Klurar på om mitt 70-200 2.8 kommer att funka.

Eller ska man köra med 10-22 Efs 3.5-4.5

Känns som att man behöver 2.8 eller?

/Adrian

Senast ändrad:
Tja, klarar du dig från skakningsoskärpa på 2,8 på telet så klarar du dig med något steg svagare på vidvinkeln. Så det går säkert.

Annars vet jag tyvärr inget om Berns.

Jag har fotat en del på berns, det brukar vara väldigt bra ljus och det är lätt att komma nära scenen. Skulle gissa på att jag brukar ha runt 1/30-1/60 slutartid på iso 800/2.2 bländare med zenit fisheye på en 350d.

http://thetinyguy.net/2005-12-02_Embassy/ är nog mina senaste bilder därifrån.

Det finns två balkonger som man kan smita upp på och därifrån tror jag att ditt 70-200 2.8 skulle vara bra. Annars 10-22 Efs 3.5-4.5 på iso1600 i pubilken.

-Andreas

Senast ändrad:
Berns är ganska litet om du står nere vid publiken, det finns inget dike och scenen är väldigt låg. Så om du tänker stå där så skulle jag ta med mig 10-22 (alternativt ljusstark prime) och 28-70/2,8. Om du vill stå uppe på balkongerna så är väl 70-200 lite mer lagom, fast det blir nog lite enformiga bilder därifrån.

Jag fotade Steve Harley och Cockney Rebel på Berns och det blev kanon. Stod vid scenkanten. Vissa konserter, där det kommer jäkligt mycket folk, ställer dock till problem i den lokalen. Jag körde endast med ett 18-50 2.8 objektiv.

ANNONS
Götaplatsens Foto