Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fota Tall Ship Race från vattnet?
- Trådstartare PeBro
- Start datum
granden-
Aktiv medlem
Det låter ju väldigt skoj. Dock har jag inga teleobjoktiv längre än 90mm men får hoppas att det räcker.
Tycker idéen verkar väldigt spännande. Men är ej garanterat att jag är hemma på söndag då jag även är på jakt efter Sista Minuten resa till varmare länder så som Spanien och Grekland.
Preliminär intresseanmälan går det bra?
Tycker idéen verkar väldigt spännande. Men är ej garanterat att jag är hemma på söndag då jag även är på jakt efter Sista Minuten resa till varmare länder så som Spanien och Grekland.
PeBro
Aktiv medlem
granden- skrev:
Det låter ju väldigt skoj. Dock har jag inga teleobjoktiv längre än 90mm men får hoppas att det räcker.
Spanien, Grekland låter onekligen mer lockande, men visst går det bra med prel. anmälan
90mm räcker, det är ju stora båtar
Mvh/Peter
vaspenil
Aktiv medlem
Ni vet väl om att de inte ger sig iväg från Stadsgårdskajen förrän på måndag den 30/7
Se http://www.tsr07.se/main.php?lng=se&cID=program
Se http://www.tsr07.se/main.php?lng=se&cID=program
Sabud
Aktiv medlem
Har väntat på detta sedan förra året men är tvingad att vara borta till och med söndag, ;-(
Men som Per säger finns det en chans att fota dessa monster på måndag 30/7 då de går ut ur Stockholm mellan 11 och 14.
De mindre går genom Kodjupet och de större Oxdjupet samt gemensamt genom Lindalssundet.
Bara att göra en utflyckt till Vaxholm och ta väg 274 över till Rindö och vidare upp till Lindalssundet.
Borde förövrigt gå att fota dem vid Oxdjupet och ändå hinna till Lindalssundet.
Men som Per säger finns det en chans att fota dessa monster på måndag 30/7 då de går ut ur Stockholm mellan 11 och 14.
De mindre går genom Kodjupet och de större Oxdjupet samt gemensamt genom Lindalssundet.
Bara att göra en utflyckt till Vaxholm och ta väg 274 över till Rindö och vidare upp till Lindalssundet.
Borde förövrigt gå att fota dem vid Oxdjupet och ändå hinna till Lindalssundet.
PeBro
Aktiv medlem
mohei skrev:
Absolut! Jag hänger gärna på.![]()
Vad roligt Monica!
Har du möjlighet ta dig till Finntorp (Nacka BK) där båten ligger? Har inte funderat så mycket över vilken tid vi ska kasta loss, kom med förslag! Kan även tänka mig att gå djurgårdsbrunnskanalen efter det vi fotograferat båtarna och ev. en lunch/middag på fjäderholmarna om intresse finns.
Andreas, trevlig solsemester på Kreta!
Per, jo då, jag vet, jobbar tyvärr på måndag!
Mvh/Peter
mohei
Aktiv medlem
Ligger båtklubben här?
Ska kolla med sl om det går att ta sig dit. Jag åker från Jakobsberg. Söndag och sommartidtabell kan innebära strul eller horribla restider.
Lasse, tar du bilen och kan du i så fall plocka upp mig på något lämpligt ställe?
Hmm, vilken hållplats ska jag till?
Ska kolla med sl om det går att ta sig dit. Jag åker från Jakobsberg. Söndag och sommartidtabell kan innebära strul eller horribla restider.
Lasse, tar du bilen och kan du i så fall plocka upp mig på något lämpligt ställe?
Hmm, vilken hållplats ska jag till?
Senast ändrad:
PeBro
Aktiv medlem
Självklart Lasse, varmt välkommen!
Monica, helt riktigt!
Bussar från Slussen till Finntorp t.ex. 404,409,411,414,422, egentligen alla bussar som går via Forum Nacka utom motorvägsbussarna. Restiden från Slussen är enligt SL 7 min. När du kliver av bussen i Finntorp, gå tvärs över vägen upp till torget (på vänster sida ca:200 meter) och T-korsningen. Följ vägen till vänster och ta sen första höger och ned för backen. Det blir ytterligare ca:150 meter.
När tycker ni vi skall kasta loss, ser ut att bli lite bättre väder på söndag!
Blir det en heldagstur kanske vi skulle ordna med lite förskaffning, t.ex pastasallad eller käka på Fjäderholmarna?
Mvh/Peter 070-516 33 03
Monica, helt riktigt!
Bussar från Slussen till Finntorp t.ex. 404,409,411,414,422, egentligen alla bussar som går via Forum Nacka utom motorvägsbussarna. Restiden från Slussen är enligt SL 7 min. När du kliver av bussen i Finntorp, gå tvärs över vägen upp till torget (på vänster sida ca:200 meter) och T-korsningen. Följ vägen till vänster och ta sen första höger och ned för backen. Det blir ytterligare ca:150 meter.
När tycker ni vi skall kasta loss, ser ut att bli lite bättre väder på söndag!
Blir det en heldagstur kanske vi skulle ordna med lite förskaffning, t.ex pastasallad eller käka på Fjäderholmarna?
Mvh/Peter 070-516 33 03
mohei
Aktiv medlem
Heter hållplatsen Finntorp?
Det är ju dräglig restid, ca en timme totalt.
Jag är ingen morgonmänniska så helst inte alltför tidigt. Jag kan kanske släpa mig iväg med 10.01-tåget. Gärna senare. ;-)
Käk är alltid gott. Pastasallad funkar för mig bara pastan är mer kokt än al dente.
Är det dyrt att äta på Fjäderholmarna?
I morgon ska jag se båtarna från landbacken.
070-4307126 finns jag på.
Jag är ingen morgonmänniska så helst inte alltför tidigt. Jag kan kanske släpa mig iväg med 10.01-tåget. Gärna senare. ;-)
Käk är alltid gott. Pastasallad funkar för mig bara pastan är mer kokt än al dente.
PeBro
Aktiv medlem
mohei skrev:
Heter hållplatsen Finntorp?
Ja, hållplatsen heter Finntorp.
Tar du 10:01-tåget så kan vi kasta loss strax efter kl.11:00, det låter helt ok tycker jag, hoppas det passar Lasse också!
Jag kan fixa pastasallad, lite smör, bröd och pålägg (ost?) något att dricka, öl går väl bra?
Det blir betydligt billigare än om vi skulle äta på någon av fjäderholmarnas restauranger.
Jag sparar kvitton så delar vi på notan om det är ok (maximalt 50 Sek/pers)?
Lite praktiskt, vindjacka etc, gymnastikskor eller liknande och oömma kläder.
Båten rymmer 5-6 fotografer så är det någon mer som är intresserad så finns det ännu plats
Mvh/Peter
PeBro
Aktiv medlem
mohei skrev:
Usch då, det blir 10.01-tåget alltså. ;-)
Det låter bra med käket men jag dricker inte öl.
Det är bara att hoppas på bra väder då. Ikväll har det ösregnat och åskat hos mig. Riktigt busväder blev det.
Ja Usch, att behöva gå upp så i ottan
Vad vill du ha att dricka under dagen/lunchen?
Enligt väderleksrapporten nu i kväll ska det bli uppehållsväder med chans till solsken på söndag!
PeBro
Aktiv medlem
mohei skrev:
Jag brukar bara dricka vatten, eller mjölk.
Apelsinjuice funkar också.
Polfilter är nog bra att ha på söndag kanske.
Dricka är noterat!
Polfilter är nog bra, stativ ställer jag mig mer frågande till
Undrar vad Lasse har att säga om tider, mat & dryck?
Lasse H
Aktiv medlem
PeBro skrev:
Dricka är noterat!
Polfilter är nog bra, stativ ställer jag mig mer frågande till
Undrar vad Lasse har att säga om tider, mat & dryck?
Har inte fått internet inkopplat hemma så det är svårt att hänga med i forumet....
11-tiden låter bra för mig, liksom matarrangemangen, dock dricker jag vatten till maten.
Tar du med termos med kaffe, Peter?
Finns det möjlighet till att parkera bilen i närheten av båtplatsen?
Lasse 0707- 78 99 42
PeBro
Aktiv medlem
Lasse H skrev:
Har inte fått internet inkopplat hemma så det är svårt att hänga med i forumet....
11-tiden låter bra för mig, liksom matarrangemangen, dock dricker jag vatten till maten.
Tar du med termos med kaffe, Peter?
Finns det möjlighet till att parkera bilen i närheten av båtplatsen?
Lasse 0707- 78 99 42
Toppen! Jag ordnar med pastasallad, smör, bröd, pålägg, mjölk, vatten. Kaffet bryggs ombord!
Parkerar gör vi gratis i klubben innanför låst bom.
Dyker det upp fler frågor, slå en signal!
Vi ses i morgon / Peter
jido
Aktiv medlem
Tyvärr kommer jag inte loss i morgon - hade varit kul annars.
Dock tog jag och sonen en sväng på båtarna idag och det kan rekommenderas om ni vill få lite detaljbilder - garanterar en orgie i trä, rep, flaggor och pappor som blir fotograferade vid rodret.
/Jimmy
Dock tog jag och sonen en sväng på båtarna idag och det kan rekommenderas om ni vill få lite detaljbilder - garanterar en orgie i trä, rep, flaggor och pappor som blir fotograferade vid rodret.
/Jimmy
Bilagor