Annons

Fota världen ur ett barns ögon

Produkter
(logga in för att koppla)

Kirai

Medlem
Ska göra ett fotoprojekt i skolan där jag ska fota allting ur sonens synvinkel. Men har fastnat lite angående vad jag ska fota.
Tips någon? Får inte till det
 

Andreas S Eriksson

Aktiv medlem
Vad prioriterar din grabb i livet? Leksaksbilarna, kompisarna, TV-spel?
Han har säkert saker som han gillar att göra, kanske något du inte tänkt på. En del barn har ju väldigt fasta morgonrutiner. Frukosten t.ex, hur den är dukad eller vad som serveras.
Du får kanske se om du hittar en tråd och jag tror säkert att det går att utveckla.

Ska din son vara involverad eller ska du göra det ensam? Om han ska vara med så sätt er ner och prata om det över en glass eller så. =) Fråga honom vad han tycker är roligast av allt.

Sen tror ju jag att man bäst kan få till det om man är på hans höjd i livet, alltså ner på knä och fota eller liggandes =)
 

pellepang

Aktiv medlem
Gör inte som jag!

För jag glömde att be frugan plåta mig tillsammans med kidsen, så nu finns det massor av kort på kidsen bara och barna+mamma men inga på mig och barna. Trist nu när barna är vuxna.
 

Walle

Aktiv medlem
Jag skulle på något sätt försöka belysa "upptäckandet". När man är två år ser man ju något nytt eller lär sig något nytt i princip hela tiden. Väldigt mycket är okänt och spännande, och väldigt ofta också läskigt. Att enbart fokusera på vad barnet tycker är roligt tror jag ger en ganska platt och "lätt" bildserie. En tvåårings värld är allt annat än ständigt rolig.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
När jag lät min 3-åriga dotter leka med en liten kamera blev det mycket närbilder på just sådant som intresserade henne. Allt från bordskanten till favoritdockan.
 

perstromgren

Aktiv medlem
Tack för tipsen :)
Sonen är bara två kan tilläggas.
Största intresset är bilar
Då finns det ju stora möjligheter att visa hur höga alla möbler är! Sätt dig på golvet med något vidvinkligt och ta en bild uppåt mot bordet, så ser du hur litet man ser i den där åldern beträffande vad som står på bordet!

Jag vet inte hur din tvååring är, men tvååringar i allmänhet brukar hålla ordning på en massa saker åt familjen: att alla har rätt väska med sig när de går till jobbet, att skorna står de ska, att hunden får mat i rätt skål, etc. Detta kan kanske var något att fotografera?

Per.
 
ANNONS