Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota visumbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseL

Aktiv medlem
Tjenare. I morgon skall jag fota bilder som skall finnas med i en visumansökan. Det lite märkliga är att i beskrivningen står det att bilderna skal vara 37*37 mm. Hur kan det komma sig? Och en annan sak... Vad skall man tänka på när man tar sådana här bilder, finns det regler kring att t ex. öronen skall synas?

Tacksam för snabba svar...

Mvh

/Lasse

Har svårt att tro att det skulle finnas några internationella regler för hur ett fotografi för ett visum skall se ut. Kolla med ambassaden för landet personen skall resa till.

En snabb sökning på "37x37" antyder att det är USA det skall resas till. Kolla med USAs ambassad alltså.

Olika regler i olika länder som sagt, i vissa länder så är de inte lika nogräknade. I kambodja hade jag foto med blå babgrund tex.

på mitt helgjobb tas det ett ton (nåja) visumbilder varje dag. alla länder utom några få har knepiga regler. värt att kolla upp förutom storleken är vilket slags papper det ska vara då vissa länder inte accepterar blankt papper. även färg på bakgrund kan variera.

ANNONS
Götaplatsens Foto