Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Foto uppdrag. rimligt Pris?
- Trådstartare anders_83
- Start datum
ErlandH
Aktiv medlem
Den som lyckas debitera motsvarande en månadslön på 200 000 kr kan nog skatta sig lycklig.2000kr i timmen inkl redigering
Johan O E
Aktiv medlem
2000kr i timmen är ganska billigt. Den som får sålt 15 marklägenheter kan dock skratta sig lyckligDen som lyckas debitera motsvarande en månadslön på 200 000 kr kan nog skatta sig lycklig.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jag förstår inte alls ditt svar.Den som lyckas debitera motsvarande en månadslön på 200 000 kr kan nog skatta sig lycklig.
Du menar alltså att det skulle ta dig 100h, 2,5 vecka att fota 15 lägenheter.
Det är ju inte så att de direkt gömmer sig i terrängen.
nivas
Aktiv medlem
Det förutsätter att man kan jobba fulltid med en timfakturering på 2 000.Jag förstår inte alls ditt svar.
Det är ju inte så att de direkt gömmer sig i terrängen.
40 Tim/vecka * 4 veckor/månad * 2 000kr/tim = 320 000. Det borde ge cirka 200 000 i månadslön.
janc
Aktiv medlem
Se:Fått förfråga om att ta foto på ca 15 marklägenheter från olika vinklar utvändigt på fasad. Även från luften med drönare.
Vad är ett rimligt pris för ett sånt jobb?
https://www.sfoto.se/radgivning-och-juridik/prisguiden/bostadsfotografering/
ErlandH
Aktiv medlem
Nej, jag menar att en timdebitering på 2000 kr (och då har jag räknat inklusive moms) motsvarar en månadslön på 200 000 kr. Jag tror det är osannolikt att byggherren är beredd att betala en fotograf på de nivåerna.Jag förstår inte alls ditt svar.
Umi71
Aktiv medlem
Det är väl ett uppdrag han utför och inte ett rullande uppdrag som pågår hela året/månaden så känns tokigt att börja blanda in månadslön etc utan han tar betalt för uppdraget med timpris. Alltså betalningen upphör när han utfört uppdraget och får betalt för tiden han lägger på uppdraget.
ErlandH
Aktiv medlem
Javisst. Jag bara använder månadslön som en enkel jämförelse för att visa att 2000 kr i timmen kanske är mer än man kan förvänta sig. Det är ju vad en kvalificerad advokat debiterar.Det är väl ett uppdrag han utför och inte ett rullande uppdrag som pågår hela året/månaden så känns tokigt att börja blanda in månadslön etc utan han tar betalt för uppdraget med timpris. Alltså betalningen upphör när han utfört uppdraget och får betalt för tiden han lägger på uppdraget.