Annons

Fotoaffär i Helsingborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Platypus

Aktiv medlem
Kan ni hjälpa en nybliven helsingborgare att hitta någon trevlig fotoaffär? Väla Fotolabb känns inte riktigt som den optimala affären... Går det överhuvudtaget att köpa mörkrumskemikalier etc här, eller måste jag åka till Lund?

Hej Lisa!

Som du noterat är det ganska magert med bra fotoaffärer i stan. Den enda jag känner till med ordentligt kvalitet och kunnande är Fotohörnet på Furutorpsgatan. Tydigare fanns det ytterligare ett par stycken men de har antingen sadlat om eller lagts ner.

Lycka till.

Fotohörnet är.....mmm.. men visst.. det är väl det bästa som finns.. men föreståndaren är.. ja.. Men det är min personliga uppfattning. Film och framkallning görs bäst hos Audio Video på Södergatan 25. Du hittar de på www.radiocity.nu

Ps.. Det är Fotomaraton den 17 Maj kl.09:00, Södergatan 25.

Fotohörnet är nog den som har bäst utbud, ialla fall när det gäller analoga prylar.

Sedan är personalen på gammla Rocmains (nuvarande Audio Video) kunniga och trevliga. Dock är deras utbud ingen höjdare efter uppköpet.

Jag får väl ge mig ut på en cykeltur och kolla in Fotohörnet och Audio Video. Audio Videos hemsida fungerar i till och med i lynx, och det är ju ett gott tecken :) även om Fotohörnet verkar vara mer i min stil. Fotomaraton är kul - vi kanske ses där?

Jag fyllde i en "medlemsanmälans"-blankett på deras hemsida förra veckan, men har inte hört något från dem än. Får väl hoppas att det händer något den här veckan innan mörkrumsabstinensen blir för svår...

ANNONS
Götaplatsens Foto