Annons

Fotografera ettåring

Produkter
(logga in för att koppla)

fargoli

Avslutat medlemskap
Hej!
Sambons kusin har bett oss fotografera henner ettåriga dotter. Hon vill gärna att vi ska fota framför en kakelugn hos dom.
Hur ska jag göra för att få bra bilder?
Jag är inte så bra på allt detta med inställningar på kameran utan bara väljer något jag tycker blir bra. Kan inte med den så bra och har försökt lära mig lite, men utan några bra resultat.

Jag har en pentax k-m med 18-55 mm & 70-300 mm objetkiv.

Funderar även på om vi ska fotografera på en fårfäll, vad ska jag tänka på då?

Tacksam för svar.
 

larsborg

Aktiv medlem
Hej!
Sambons kusin har bett oss fotografera henner ettåriga dotter. Hon vill gärna att vi ska fota framför en kakelugn hos dom.
Hur ska jag göra för att få bra bilder?
Jag är inte så bra på allt detta med inställningar på kameran utan bara väljer något jag tycker blir bra. Kan inte med den så bra och har försökt lära mig lite, men utan några bra resultat.

Jag har en pentax k-m med 18-55 mm & 70-300 mm objetkiv.

Funderar även på om vi ska fotografera på en fårfäll, vad ska jag tänka på då?

Tacksam för svar.
En fullvärdig D-SLR med två kompententa objektiv och en INSTRUKTIONSBOK över Pentax K-m bör vara tillräcligt för bra bilder!
Ställ lilla zoomen på 35mm, använd bländarauto, exp.tid 1/125 sek, känslighet på 400-800 ISO, ingen blixt, dagsljus är att föredra.

Kolla på registret i INSTRUKTIONSBOKEN: kakelugn och fårfäll
 

growingart.se

Aktiv medlem
Fota från låg nivå (jämnhöjd eller strax under barnet), du får nog prova runt 20 mm om kakelugnen ska med, men ofta räcker det med luckorna + lite av kaklet. Ge gärna barnet något att leka med...
 

Bilagor

EJJO

Aktiv medlem
Ett annat tips är att vara snabb. Min lilla dotter tycker kameran är jätte rolig, så rolig att hon kryper så fort hon kan för att ta den ifrån mig :) Det blir en hel del springande fram och tillbaka
 
ANNONS