Annons

Fotografera genom ruta= omöjligt?

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
Är det omöjligt har försökt på massor av vis men bilden blir bara kritvit? Är det den enda fotograferingsproblemet som är omöjligt att lösa?
God Jul på er

Testa att stänga av blixten.
Har fotograferat många gånger genom rutor av olika slag, med varierande resultat, men ofta ganska bra.

mvh
Mårten

the_Rose skrev:
Testa att stänga av blixten.
Har fotograferat många gånger genom rutor av olika slag, med varierande resultat, men ofta ganska bra.

mvh
Mårten

Glömde det viktigaste julen e inte bra för koncentrationen att det funkar utan blixt vet jag men går det med?

Blixttänkande är inget för Robin......

Robin Gyllander skrev:
Glömde det viktigaste julen e inte bra för koncentrationen att det funkar utan blixt vet jag men går det med?

Fota småtorsk i akvarium:
Blixten på kabel över havet :)
Ingen gammal möglig fika på glaset.
Shit fiske!

Har svårt att tro att du kan få till något vettigt med blixt. Det blir ju glasets optiska egenskaper som avgör hur mycket som reflekteras och hur mycket som släpps igenom. Och vanliga fönster är ju inte direkt antireflex-behandlade.

Ett knep är kanske att ha en extern blixt löst en bit ifrån och låta kameralinsen pressas så tight som möjligt mot glaset.

Tänk lite. En blixt rätt på glaset? Näh. Men en från sidan, eller Eriks; uppifrån, fungerar. Gör rent glaset först bara - på båda sidorna.

Jag har en massa ekorrar i en ek utanför fönstret men det är för mörkt och för kallt ute så enda lösningen verkar vara att gå ut.

Ursäkta....

Robin Gyllander skrev:
Men jag frågade inte om torsk foto jag gillar inte de områdena i stan.

Jag borde ha lärt mej. Du är ingen torsk; du är en ekorre..... (stadsekorre)

Kolla Dressman istället för Cyberphoto; gå ut o fota: problemet borta!!!

Re: Re: Re: Ursäkta....

fujicanon skrev:
Ja dom; men dom är så tröga att blixt behövs ej.......
Lite Philips bara......
Nej men de är så darrhänta att det blir sudddigt med 200mm och 1/15 så vi borde få glesbygdsbidrag till is.

Prova att skärma av runt objektivet mot rutan så du slipper reflexer i glaset.

ANNONS
Götaplatsens Foto