Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotomässan på Elmia - Samåkning

Produkter
(logga in för att koppla)

Greve Nickon

Aktiv medlem
Tjenare!
Jag fick en tanke, vad sägs om att göra som vi gjorde förra året och åka upp till Jönköping på Fotomässan på Elmia lördagen den 8 April. Vi kan ju köra samma upplägg som förra året, nämligen;

1. Min bil kommer att stå på västra sidan av stationen, precis vid ingången för undergången. Jag kommer att åka därifrån prick 06:45.

2. För er som kommer med bil så kan vi ses ute vid sammåknings-P-platsen ute vid Flädiekarusellen så att ni slipper betala parkering för en hel dag. Vi ses där ca: 06:55.

3. Jag har 4 platser i bilen, det vore bra om ni skrev här vilka som vill åka med så att vi inte saknar en plats på morgonen.

4. Jag siktar på att vara uppe strax innan mässan öppnar kl 10:00. ev käkar vi på McDonalds eller liknande på vägen.

5. Jag räknar med att köra tillbaka ca 15 min efter att mässan stänger 16:00 (öppet för diskution).

6. Om vi fyller bilen så blir det 150.- per skalle T/R i soppakostnad. Eftersom jag är student så vore det bra om jag kunde få cash i handen innan vi kommer till Elmia så att jag har till inträdet och mat när vi är där.


Hoppas att ni hoppar på detta. Hellst så skulle vi bli så många att vi behöver två bilar ;)

Greven
 

-Ale

Aktiv medlem
Tjenare Daniel !
Trevligt intiativ ..
Om det finns plats är jag definitivt intresserad!
Ska kolla mer på datumet men än så länge så är jag med !

Mvh Ale
 

Danyael_X

Aktiv medlem
Hej!


ja ni det var ju en extremt informativ hemsida det.

Jag hittar ingen info om kostnader för besökare överhuvudtaget.

Någon som vet vad det kostar?

C.
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Jag har för mig att det var en hundring i inträde förra året. Det brukar komma upp lite mer info lite närmre, men jag håller med dig. Det är extremt lite info trots att det inte är så långt bort i tiden.
 

David H

Aktiv medlem
Har min praktik under den perioden vilket betyder att jag är i Lund. Är det 7 eller 8 april som är tänkt? Vet mer om mitt schema i nästa vecka men det vore trevligt att haka på iår igen. Och jodå, det var 100 kr i inträde förra året, räkna med minst lika mycket för att käka inne på mässan.
 

Danyael_X

Aktiv medlem
jag är intresserad men kan inte säga något definitivt då det beror på om min B uppsatts och en tenta den 10e om jag får CSN.

Så räkna inte med mig då jag är i limbo just nu.

Men jag träffar gärna de som åker dit dagen efter för att få höra på berättelser (med bilder) från den stora resan till landet Långtbortistan =)

C.
 

-Ale

Aktiv medlem
Huhu , det börjar närma sig någorlunda . .
Planen är fortfarade densamma ?
Mvh Ale
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Jag vet inte.
Det verkar ju vara rätt svalt med intresse. Om vi inte blir så att vi fyller bilen så har jag tyvärr inte råd att köra upp. Det kostar ändå en hel del.

Men visst, fyller vi bilen så är jag på.

Greven
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Var precis inne på Elmias hemsida, det verkar vara många intresant grejer i år. Inträdet är dock höjt sen förra året till 120:-

Greven
 

-Ale

Aktiv medlem
Mjo såg att det kommit till lite fler grejor till den så annars informativa hemsidan :D :D
 

-Ale

Aktiv medlem
Daniel , som det ser ut så jobbar jag den 8'e..
Blir nog inget elmia för mig detta år . .
Men återigen , trevligt intiativ . .
Mvh Ale
 
ANNONS