En hel del är ju redan listat men jag tänkte lista upp dom jag kan komma att tänka på:
I eller runt Klövsjö:
- Fettjeåfallet, klart mäktigt, OBS bör även ses ovanifrån., finns led både till foten och toppen av fallet.
- Sångbäcksfallet, vid Storhognaavfarten. Mindre fall men nästan vackrare omgivning. Bara ett par hundra meter från väg.
- Hembygdsgården Tomtan i Klövsjö, mycket vacker gammal gård väl värd att fota.
- Byn i sig är fylld med härliga motiv med gamla gårdar och odlingslandskap, perfekt för att strosa runt med kamera tidigt eller sent på dagen/natten!
- Sundet mellan Klövsjön och Lännässjön och då framförallt norra änden av Klövsjön
- Fjället är som sagt relativt lätt tillgängligt från Storhogna
Sedan finns det hur mycket som helst i närheten, rekommenderar även jag turen Klövsjö-Vemdalen-Funäsdalen-Flatruet-Ljungdalen-Klövsjö.
På vägen upp rekomenderar jag en sväng förbi Helvetesfallet längs E45 norr om Orsa, men ta "bakvägen" så har man chans att ta sig ner i flodfåran och få lite annorlunda bilkvinklar. Blir även betydligt kortare bit att gå. Hör av dig för vägbeskrivning,enkelt att hitta men lättare om man kan beskriva efter en karta.
Känner att jag borde kunna rabbla upp lite fler ställen men det står still i huvet. Däremot så bor jag i Klövsjö så är det något du undrar över eller letar efter så är det bara att höra av sig!
/Micke