Anders Östberg
Guest
Det är ju faktiskt inte bara fotografen som utsätter sig själv för en fara, han/hon kan också störa tävlingen eller t.o.m orsaka att den avbryts eller i alla fall fördröjs om han/hon blir skadad och den enda ambulansen på platsen måste användas för att hjälpa honom/henne. Tävlingsledningen har även sådant att ta hänsyn till, så ibland kanske dom tar det säkra före det osäkra och jagar bort en fotograf som står på ett tveksamt ställe, även om fotografen själv ibland verkar tycka att ingen annan har att göra med vilka risker han/hon är beredd att ta. Det handlar om respekt för att funktionärer och tävlingsledning också har ett jobb att göra tycker jag, och att det är många fler än fotografen som är intresserade av att tävlingen ska flyta på ostört. Tävlingsledningen ska inte behöva oroa sig för var jag är och hålla koll på mig utöver det som har att göra med själva tävlingen. Och, inte kan väl en bild vara värd vilka risker och störningar som helst, med handen på hjärtat, speciellt för en hobbyfotograf som dom flesta av oss är?
Anyway, när jag kommer till tävlingen brukar jag passa på att fråga tävlingsledning var jag får och inte får stå, och växla några ord med funktionärerna på banan. Det verkar lugna alla att antyda att jag är medveten om hur jag bör bete mig och att jag får vistas på banan, och sedan kan jag oftast gå runt lite var jag vill.
Anyway, när jag kommer till tävlingen brukar jag passa på att fråga tävlingsledning var jag får och inte får stå, och växla några ord med funktionärerna på banan. Det verkar lugna alla att antyda att jag är medveten om hur jag bör bete mig och att jag får vistas på banan, och sedan kan jag oftast gå runt lite var jag vill.
Senast redigerad av en moderator: