Annons

Fotoprylar i Taiwan

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej tyvärr, men jag vill gärna veta...

Det var ett tag sen frågan ställdes, och nu ställer jag densamma igen. Är det någon som har koll på fotoprylar (butiker, priser, saker att se upp med osv.) i Taipei, Taiwan? Jag ska dit i slutet av sommaren och det enda jag har hittat på nätet i frågan är inlägg i ett diskussionsforum från 1999.

svar på mitt eget inlägg

nu har jag varit i taipei, taiwan. en del av resan gick åt till att titta i fotoaffärer. priserna var ibland ganska lika de i sverige (scandinavianphoto.se), men oftast var de mycket lägre, om man kommer till rätt affär vill säga. korsningen po'ai road och kaifeng street, i närheten av tågstationen, kallas photography street. det kan vara krångligt att hitta dit eftersom varje gata i taipei i praktiken har fyra namn plus felstavningar av dessa. åka taxi är bäst och lättast. se till att ha adressen dit du ska nedskriven på kinesiska så att du har nåt att visa chauffören.

jag var ute efter billiga nikon-prylar, några exempel, Nikon SB-80 DX kostar runt 2800 SEK (i sverige runt 4800 SEK), SB-50 DX 1600 SEK (här 2200 SEK). Digitalkameror var också billigare; Canon Powershot S30 kostade där 4500 SEK (här 6625 SEK på direktimport via cyberphoto.se).

i övrigt verkade försäljarna kunniga, hyfsade på engelska och vänliga. bara positiva intryck alltså.

fredrik

ANNONS
Götaplatsens Foto