Annons

Fotorelaterade jobb i göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

joakimponten

Aktiv medlem
Hej alla vänner! =)

Det jag undrar över är lite tips om var man ska leta efter fotorelaterade timmjobb (och naturligt vis andra anställningsformer också) i göteborg.

Jag är 21år och har inte någon utbildning inom foto men ett brinnande intresse sen några år tillbaka och fotor själv aktivt, bl.a. i egen amtörstudio.

Vad tror ni man kan få för jobb med dom meriterna?
Hur svårt är det att få ett assistent jobb i göteborg?

uppskattar all hjälp jag kan få

Utbilda dig!

Vet inte riktigt... mitt tips är att skaffa någon form av utbildning innan. Det är svårt att få assistentjobb nuförtiden.

Till och med folk som gått på Fotohögskolan har svårt att få assistentjobb (har jag hört). Men prova, det skadar ju inte. Lycka till!

jobba ihop en bra bok, lär dig hur ljuset fungerar och sen går du runt med boken till magasin/tidningar/företag och hoppas på det bästa.

en utbildning i ryggen är däremot alltid att föredra men är bilderna tillräckligt bra spelar det ingen roll.

okej tack för tipsen, funderar lite över om det finns några andra fotorelaterade jobb än just assistent? någon sam har något tips?

(glömde tillägga att jag är en hejare på digital bildbehandling också =)

Repro

Hej igen!
Då kan du jobba på en reprofirma kanske? Med retusch och färgbearbetning av bilder. Många reprofirmor har även digtal fotografering av främst produkter och sånt. En av dem som jag vet (som bla har IKEA, ICA och Lindex som kunder) heter Grafia i Göteborg.

Kolla upp dem, du kanske kan få komma på praktik ett par veckor och känna på det för att se om du gillar det.

ANNONS
Götaplatsens Foto