Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoskola?

Produkter
(logga in för att koppla)

x3m kungen

Aktiv medlem
Hej folkens.

Jag vill gärna gå en kurs i fotografering. någon som har en bra /prisvärd kurs jag kan gå.
är berädd att betala bra för en bra kurs.

hej

Kanske www.fotografskolan.se vill själv gå där men jag söker efter "elever" för att se hur kursen är och om det verkligen är värt pengarna och hur mycket lär man sig igentligen men du kan juh spana in

Ok..
har tittat en del på den men vill gå en live kurs :)

är det någon här som har gått dessa kurserna till fotografskolan?

Fått tag på några elever? (Europeiska fotografskolan)

Hej!

Hur gick det med sökandet? Hittade http://www.fotografskola.com igår och undrar också om det finns någon som gått där? Fast det var kanske inte den sidan du tänkte på... många sidor med nästan samma namn ;-)

www.fotografskola.com

jo, jag gick den kursen. eller en tvåveckors. tror de har fyraveckors också. jag e väldans nöjd i alla fall. har gått på folkuniversitetet också men där höll vi mest på med photoshop och sen var vi och tittade på en studio i en timma ungefär. här pluggade vi liksom I en studio. det var till och med en fotograf där och hyrde studion under en lektion fast han var i en annan studio dårå. vi fick verkligen leka med allting och pröva allting.

så tummen upp och lycka till =)

Kursen i Gamleby är på två år tror jag, ifall man menar KY-utbildningen. De har en gestaltande också och den är kanske på ett år.

Ute på Biskops Arnö är kursen 2,5 år och har KY-status. Det är en utbildning i bildjournalistik och den i Gamleby är industri och reklam. Så det gäller ju att veta vad man vill göra för typ av fotografi. Båda skolorna har mycket högt anseende inom respektive genre.

En relativt ny utbildning är den i Broby som är två år tror jag och har KY-status. Den är mer allmäninriktad och det som är intressant där är att de verkar ha goda resurser som kommer eleverna till godo.

/Maverick

ANNONS
Götaplatsens Foto