Annons

foveon X3

Produkter
(logga in för att koppla)

ols

Aktiv medlem
fick utmärkelsen EISA´s årets uppfinning.......

det var ju tal om den för ett tag sen och då lär den ju vara något bra i alla fall.

Vad jag läst på webben (hört ryktas om) så har Foveon god kontakt med dom stora tillverkarna. Vilka som anammar denna underbara CCD återstår väl dock att se.

Har sett testbilder från en lådprototyp och dom är helt underbara, dynamiken i färgerna fantastiska. En sådan i 7-8 Mpixels tack!

Ett rykte jag läst här på sidan är att Minolta tänker ta fram en kamera med chip från foveon. Har dock inte kunnat få det bekraftat nånstans ifrån. Men hoppas gör man ju, kanske...

/Maverick

Hmmm...inte EN ENDA nyhet eller kommentar på Foveons egna hemsida sedan Februari. Locket på!
Super-dålig stil och dessutom oprofessionellt.
Var sensorn bara Vaporware? En jättebluff helt enkelt? Inte ens Framfab var så tyst så länge...

Det kan ju bero på barnsjukdomar. SIGMA har kommit en bra bit på väg så man kan undra vad som försenat. T.ex. är TTL-mätning är ett gammalt Nikon patent som kom första gången i Olympus OM2 modell. Nikon ville inte ävewntyra sitt goda namn den gången.

nu vet jag visserligen inte när det priset spikas men det publicerades i senaste nummret av foto med sigmakameran på bild i alla fall :)

och för att få utmärkelsen så måste dom åtminstonne ha en kamera klar......och den lär ju vara helt ok om den får utmärkelsen.

ANNONS
Götaplatsens Foto