Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fråga om digitalkamera Cannon G3
- Trådstartare Per-Olof
- Start datum
Loj
Aktiv medlem
Fråga Björn
Björn Lundqvist här på fotosidan har nyss köpt en. Skicka ett mail till honom...
mvh Janne
Björn Lundqvist här på fotosidan har nyss köpt en. Skicka ett mail till honom...
mvh Janne
inge
Aktiv medlem
Här har du en test i Danmark http://www.digit.no/Tester/canon_g3/ps_g3_intro.htm
Gowiz10
Aktiv medlem
bengtjakobsson
Aktiv medlem
Hej, har ägt en G3 nu i ett par dagar och har inte riktigt hunnit utvärdera den , men min första spontana intryck är : många vettiga funktioner dom flesta viktiga lättåtkomliga ,bildkvaliten verkar övertygande (än så länge bara bedömd från skärm) bra upplösning , lågt brus i alla fall vid iso 50-100
tydlig monitor ,bra färgåtergivning ,ganka snabb uppstart ,raw läge. Mindre bra :känns något plastig , automatiska vit balansen funkar bäst i dagsljus inte så bra i konstljus
objektivet syns i sökaren i vidvinkelläge , konverteringprogrammet för rawfiler ngt magert .
Ett test av kameran finns i Colorfoto,senaste numret , där fick den högst betyg av 10 4-5megapixel kameror .
tydlig monitor ,bra färgåtergivning ,ganka snabb uppstart ,raw läge. Mindre bra :känns något plastig , automatiska vit balansen funkar bäst i dagsljus inte så bra i konstljus
objektivet syns i sökaren i vidvinkelläge , konverteringprogrammet för rawfiler ngt magert .
Ett test av kameran finns i Colorfoto,senaste numret , där fick den högst betyg av 10 4-5megapixel kameror .
Loj
Aktiv medlem
BlueKent skrev:
konverteringprogrammet för rawfiler ngt magert .
Testa BreezeBrowser... I min mening både snabbare och bättre gränssnitt...
mvh Janne
sueed
Aktiv medlem
Re: Fråga Björn
Jag köpte aldrig någon G3, jag beslöt mig för att köpa en begagnad D30 istället. Jag kan förhoppningsvis hämta den innan helgen. Jippie!
Loj skrev:
mvh Janne
Jag köpte aldrig någon G3, jag beslöt mig för att köpa en begagnad D30 istället. Jag kan förhoppningsvis hämta den innan helgen. Jippie!
Loj
Aktiv medlem
Re: Re: Fråga Björn
Då ber jag alla om ursäkt för att jag spridit felaktig information och lyckönskar dig till en bra kamera!
mvh Janne
sueed skrev:
Jag köpte aldrig någon G3, jag beslöt mig för att köpa en begagnad D30 istället. Jag kan förhoppningsvis hämta den innan helgen. Jippie!![]()
Då ber jag alla om ursäkt för att jag spridit felaktig information och lyckönskar dig till en bra kamera!
mvh Janne
bengtjakobsson
Aktiv medlem
Loj skrev:
Testa BreezeBrowser... I min mening både snabbare och bättre gränssnitt...
mvh Janne [/QUOTE
Tack för tipset
.Z.
Aktiv medlem
BlueKent skrev:
[ Mindre bra :känns något plastig ,
En fråga ang. plastigheteten, G2:an har enligt vad jag förstått metall på framsidan & plast i bakstycket. Är inte G3:an helt byggd i metall?
Mvh/Larsa
bengtjakobsson
Aktiv medlem
larsaz skrev:
Både känns o låter som ( om jag knackar på den)BlueKent skrev:
[ Mindre bra :känns något plastig ,
En fråga ang. plastigheteten, G2:an har enligt vad jag förstått metall på framsidan & plast i bakstycket. Är inte G3:an helt byggd i metall?
Mvh/Larsa
plast , både fram o bak , över o under . Fast det
är ju klart , jag är van vid gamla "plåtkameror"
från 70-80talet .
Bengt