Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

FS Forum Frågor om nya forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Menar du att du skriver en text som svar men ångrar dig och klickar bort tråden, kanske genom att använda bakåtpilen i webläsaren?

Jag gjorde ett test alldeles nyss genom att skriva en rad i denna tråd, sedan backa och öppna en annan tråd. Därefter tillbaka till denna tråd och då var min text borta.

Eller gjorde du på något annat sätt för att inte kunna ångra ett påbörjat svar?
 

pdahlen

Aktiv medlem
Menar du att du skriver en text som svar men ångrar dig och klickar bort tråden, kanske genom att använda bakåtpilen i webläsaren?

Jag gjorde ett test alldeles nyss genom att skriva en rad i denna tråd, sedan backa och öppna en annan tråd. Därefter tillbaka till denna tråd och då var min text borta.

Eller gjorde du på något annat sätt för att inte kunna ångra ett påbörjat svar?
Jag gjorde första delen, började med ett svar som jag backade ur med bakåtpil, gick sedan tillbaka till tråden och då låg mitt påbörjade svar kvar. Tidigare försvann det påbörjade genom att gå ur, men det är kanske en fördel att man kan gå ur och sedan tillbaka och fortsätta, men då skulle man behöva en delete kanske? Eller så kanske man kan strunta att man har ett påbörjat svar i den tråden?
 

gunnargren

Aktiv medlem
Klar förbättring och ser riktigt bra ut.

Vet inte om detta är möjligt, eller om jag missat funktionen.

Men går att ställa in så att man inte automatisk följer en tråd man skriver i? För som det är nu så får blir det automatiskt att man följer tråden, och får mail om ett nytt inlägg, och väljer man att sluta bevaka tråden så blir det aktiverat igen så fort man skriver ett inlägg och så får man göra samma sak igen.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Klar förbättring och ser riktigt bra ut.

Vet inte om detta är möjligt, eller om jag missat funktionen.

Men går att ställa in så att man inte automatisk följer en tråd man skriver i? För som det är nu så får blir det automatiskt att man följer tråden, och får mail om ett nytt inlägg, och väljer man att sluta bevaka tråden så blir det aktiverat igen så fort man skriver ett inlägg och så får man göra samma sak igen.
Titta vid kugghjulet. Jag vet inte om inställningarna går att ändra nu, för precis när den nya mjukvaran öppnats försökte jag ändra något och fick ett felmeddelande. Det var dock inte detta, för jag har hela tiden haft bevakning på, men utan e-postmeddelanden.
 

PMD

Aktiv medlem
Bilden på mig själv till vänster om rutan där jag skriver ett nytt inlägg känns onödig och t.o.m. lite störande. Jag har flera gånger bläddrat ner för att se vad det står i inlägget och vad jag skrev där, fast det finns förstås inget inlägg att läsa där.

Att det är jag som kommer att skicka in ett nytt inlägg om jag skriver där tror jag att jag kan räkna ut utan bild. :)

(F.ö. är det tur att det är en bild på mig och inte på någon annan. :)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Numreras inläggen i en forumtråd om när ett inlägg raderas?

Se inlägg #11 i tråden "https://www.fotosidan.se/forum/threads/bygga-om-ryggsäck-till-fotoryggsäck.175042/" där Artis hänvisar till sitt inlägg #9, men förmodligen syftar på det som är #8 nu. (Eller slarvade han bara när han skrev?)
Det gör dem säkert då det bara är ett löpnummer, men med tanke på hur nytt inlägget är skulle jag nog tro att det är felskrivet. Vill man länka till ett inlägg så finns ju länken [länk] där som styr mot tråd- och inläggsnummer i databasen.
 

PMD

Aktiv medlem
Minns du hur det var i den gamla forumprogramvaran?

Man kunde ju länka där också, vilket jag gjorde ett tag, men det var lite jobbigt att presentera det snyggt så jag bytte till att referera till inläggsnumret. Jag minns dock inte att inläggsnumret ändrades någon gång så att hänvisningen blev fel.
 

Tomasz

Aktiv medlem
Jag vet inte om detta har med det nya forumet att göra, och det kan vara så att jag är ute och cyklar.
Men: Var det inte tidigare så att den svarta headern alltid låg kvar högst upp när man scrollade? Så är det inte för mig längre.
Screenshot 2020-03-28 at 20.54.33.png
 

martley

Aktiv medlem
Är det inte lite ologiskt med två "menyrader" ?

Ganska överst på sidan finns först en rad med lite växlande innehåll, men t.ex.:
1585778328859.png

Sedan, lite längre ned dyker det ibland, men inte alltid, upp en ny menyrad, med lite större typsnitt och vald del markerad i reverse video:

1585778355988.png

Jag tycker detta är lite förvirrande, särskilt som den nedre menyraden försvinner när man dyker ned i en ämnestråd.

"Nya inlägg" finns dessutom med i båda menyerna.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Är det inte lite ologiskt med två "menyrader" ?

Ganska överst på sidan finns först en rad med lite växlande innehåll, men t.ex.:
Visa bilaga 149838

Sedan, lite längre ned dyker det ibland, men inte alltid, upp en ny menyrad, med lite större typsnitt och vald del markerad i reverse video:

Visa bilaga 149839

Jag tycker detta är lite förvirrande, särskilt som den nedre menyraden försvinner när man dyker ned i en ämnestråd.

"Nya inlägg" finns dessutom med i båda menyerna.
Håller med
 
ANNONS