Annons

FS Forum Frågor om nya forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Vi har nu bytt ut vårt gamla "vBulletin" forum mot en mycket fräschare forumprogramvara "XenForo".
Det mesta är sig likt men en del saker skiljer sig mot det tidigare - fråga gärna här!
 

PMD

Aktiv medlem
Går det att stänga av konvertering av textsträngar till emojis? Ibland blir det lite konstigt. Se inlägg #651 i tråden "Sony över axeln".
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
När jag vill svara i en tråd måste jag klicka på en ruta för att logga in så här

Skärmklipp.JPG

trots att jag redan är inloggad. För inloggad är jag väl om det ser ut så här överst till höger på sidorna:

Skärmklipp.JPG

Något som är fel eller skall det vara så?
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
En sak till, det ser lite otydligt ut när en skärmdump från detta forum läggs in i ett inlägg. Det blir liksom vit bakgrund mot vit bakgrund och frågan uppstår var börjar och slutar skärmdumpen.
 

Ventures

Aktiv medlem
Tidigare kom man till "nya olästa" via en knapp ovanför tråden. "Gå till nytt" tar mig bara till ett slumpmässigt (?) inlägg i samma tråd. Måste man gå ur forumet och in igen för att se "nya olästa"?
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
I listan där man ser allanfprumskategorier så är det rörigt

Katoegorier och inlägg har nästan samma typ av font och storlek därför
Ser man inte skillnad på inlägg och kategorier.
 

PMD

Aktiv medlem
När jag vill svara i en tråd måste jag klicka på en ruta för att logga in så här

Visa bilaga 149694

trots att jag redan är inloggad. För inloggad är jag väl om det ser ut så här överst till höger på sidorna:

Visa bilaga 149695

Något som är fel eller skall det vara så?
Jag kan rapportera att jag råkade ut för samma sak för en stund sen. Det var efter att ha öppnat en Fotosidansida (en forumsida) första gången idag. Datorn hade (liksom jag) sovit under natten, så webläsaren har inte varit nerstängd sen jag loggade in sist.
 

Måns H

Aktiv medlem
Försökte lägga in ett tips på tråden Dagens REA-tips. Förr skulle man väl skriva rubrik i en särskild ruta och texten i en annan? Nu hittade jag ingen rubrikruta. Ämnet kommer upp på FS förstasida men inlägget finns på sid 73.

(Generellt verkar allt gå märkbart fortare nu!)
 

TBone

Aktiv medlem
Kan man någonstans ställa in hur det ser ut i listan med olika trådar så det blir mindre död yta mellan raderna (de olika trådarna)? Som det är nu syns väldigt få rader utan att scrolla.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
I gamla forumet fanns ”sidnavigering” både överst och nederst, men nu bara nederst.
Förut när jag gick in i en tråd och ville till sista sidan var det två klick. Nu är det klick - rulla till slutet - och klick.
Är det någon finess jag inte hittat än, hur jag kommer till senaste olästa inlägg i en tråd?
 

thommya

Aktiv medlem
Kanske finns beskrivet någonstans men hittar inte.
Vad är syftet med "Well-known member" som man ser under enskilda medlemmar?

Thommy
 
ANNONS