Annons

FS Forum Frågor om nya forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Ska man skriva här om något inte funkar? Ja om om jag tittar på min sida och mina startade diskussioner så kommer jag inte dit när jag klickar på dem?
Mvh Eva
 

aasaboe

Aktiv medlem
När jag är inloggad står det "Logga in" i rutan högst upp till höger, men jag redovisas som inloggad i "Medlemmar online" på forumsidan. Det finns ingen möjlighet att logga ut, den lilla "blomman" uppe till höger finns inte.

Möjligen är detta inte permanent, i går fanns plötsligt utloggningsmöjligheten en stund, men har nu försvunnit igen. Jag vill gärna logga ut när jag lämnar datorn...
 

aasaboe

Aktiv medlem
Efter tömning av all webbhistorik och cookies har jag äntligen blivit utloggad. Nu har jag loggat in igen, och provat "Inställningar" för mitt konto. Om jag ändrar någonting blir resultatet när jag skall spara ":

Hoppsan! Vi stötte på några problem.
Hoppsan! Vi stötte på några problem. Vänligen försök igen senare. Mer felinformation kan finnas i webbläsarkonsolen.

När jag klickar på Notifieringar, Reaktioner, Bookmarks osv blir resultatet:

"Hoppsan! Vi stötte på några problem. Sidan kan inte hittas"

Sedan loggade jag ut. Då visas jag fortfarande som inloggad på forumsidan, men det står "logga in" uppe till höger. "Blomman" ("kugghjulet") för utloggning visas inte. Jag kan inte skriva i forumet utan att logga in igen. Den där del-inloggningen vill jag gärna bli av med!

Jag använder Firefox, men jag är lika del-inloggad efter utloggning i Chrome.
 
Senast ändrad:

timofej

Aktiv medlem
Forumet ser konstigt ut om fönstret är inte maximerat. Se skärmdumpen. Kan inte skrolla åt sidan eller något för att se inläggen.1588256736474.png
 

timofej

Aktiv medlem
Från 901 till 920 px bredd, ser det ut som. Välj en annan bredd på fönstret så löses problemet, men det ska förstås inte bli så.
Antagligen är det min favorit bredd. :) För några dagar sedan skrev jag ett brev till support med fråga: "Var finns alla inlägg i forumet?" Men sedan maximerade jag fönstret och hittade dem. Hann inte att skicka brevet. :) Men fenomenet upprepas med jämna mellanrum. Intressant att jag hamnar i detta läge så ofta om spannet är såpass snävt.
 

larsborg

Aktiv medlem
Problem likt medlem ovan, Lintott.
Började skriva på tråden, "Trött på Pentax, … "
Blev avbruten, av vanligt samtal på mtel, försökte sedan gå tillbaka,
sidan borta, helt vitt, - sidan kan inte nås, står det.
De övriga trådarna kan nås direkt.
Tacksam för en reparation.
Mvh, Lars
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Den tråden ser ut att vara borttagen, modererad. Antagligen blev det för mycket pajkastning och personangrepp eller liknande. Den låg under Köpråd men där finns den inte längre.

Jag hoppas att det är en moderering som skett eftersom det skulle visa på att det trots allt finns sådan, något som jag ibland saknat.
 

martinot

Aktiv medlem
Problem likt medlem ovan, Lintott.
Började skriva på tråden, "Trött på Pentax, … "
Blev avbruten, av vanligt samtal på mtel, försökte sedan gå tillbaka,
sidan borta, helt vitt, - sidan kan inte nås, står det.
De övriga trådarna kan nås direkt.
Tacksam för en reparation.
Mvh, Lars
Råkade ut för samma sak.

Började läsa och skriva på Fotosidan ikväll (någon månad sedan sist), och innan middagen skrev jag och läste just Pentaxtråden innan familjen ropade att det var serverat. När jag kom tillbaka efter maten så var tråden borta. Hann inte läsa klart innan den försvann.

Märkligt. Kanske något databasfel?
 

larsborg

Aktiv medlem
Råkade ut för samma sak.

Började läsa och skriva på Fotosidan ikväll (någon månad sedan sist), och innan middagen skrev jag och läste just Pentaxtråden innan familjen ropade att det var serverat. När jag kom tillbaka efter maten så var tråden borta. Hann inte läsa klart innan den försvann.

Märkligt. Kanske något databasfel?
Ja, Martin, ser att du råkade få samma resultat igår, - sidan borta, helt vitt, - sidan kan inte nås, ….
Nu bortplockad, hittar inte denna tråd idag.
Lika bra, troligen ett sk. "troll", som testade FS forum, med en önskan
att få ett råd till "Trött på Pentax, … ", men sedan kunde allt bäst själv …. ??
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, Martin, ser att du råkade få samma resultat igår, - sidan borta, helt vitt, - sidan kan inte nås, ….
Nu bortplockad, hittar inte denna tråd idag.
Lika bra, troligen ett sk. "troll", som testade FS forum, med en önskan
att få ett råd till "Trött på Pentax, … ", men sedan kunde allt bäst själv …. ??
Tonårsjesus har varit medlem på Fotosidan sen 2009, så om han trollade så var det nog ett nyfunnet intresse.
 

PMD

Aktiv medlem
Numera får jag ofta en sida med
"Hoppsan! Vi stötte på några problem.
Denna medlem begränsar vem som kan se deras fullständiga profil."
när jag klickar på ett inläggsförfattarnamn i forumet.

Vad är poängen med det?

Man kan ju kopiera namnet och använda sök-fotograf-funktionen i Fotosidans huvudmeny för att få se profilen, men det är krångligare.
Varför tog ni bort möjligheten att klicka direkt på namnet?
 

thommym

Aktiv medlem
Jag saknar en favicon. Lätt att tappa bort Fotosidan bland alla tabbar man har öppna.

Sen önskar jag att headern på sidan var fast så man lättare kunde navigera. Lägga till något typ detta:

#header {
position: fixed;
}

#content {
margin-top: 100px;
}
 

thommya

Aktiv medlem
Håller med min namne ovan.
Faviconen gör att man snabbt hittar fotosidans tabb bland alla 150 andra tabbar man har öppna.
 
ANNONS