Annons

FS Forum Frågor om nya forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Du skrev ganska nyss tre inlägg i tråden "Felrapporter för nya forumet", men den här tråden heter "Frågor om nya forumet". Har du kanske blandat ihop dem?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Något är definitivt fel med forumet. När jag lägger in ett testsvar på egen tråd så syns inte inlägget (när jag är inloggad) på nya inlägg men däremot på funktionen "vad är nytt"" Loggar jag ut och går in på en forumtråd och där efter väljer nya inlägg så syns den inte men om jag klickar på vad är nytt så kommer den upp. Hur ska någon som går in på fotosidan och inte känner till dessa mystifikationer veta att man ska gå vidare till "vad är nytt" när man redan klickat på "nya inlägg"???
 

pdahlen

Aktiv medlem
Något är definitivt fel med forumet. När jag lägger in ett testsvar på egen tråd så syns inte inlägget (när jag är inloggad) på nya inlägg men däremot på funktionen "vad är nytt"" Loggar jag ut och går in på en forumtråd och där efter väljer nya inlägg så syns den inte men om jag klickar på vad är nytt så kommer den upp. Hur ska någon som går in på fotosidan och inte känner till dessa mystifikationer veta att man ska gå vidare till "vad är nytt" när man redan klickat på "nya inlägg"???
Som jag har förstått det så måste man gå till ”vad är nytt” för att kunna följa med vad som händer i forumet. ”nya inlägg” är troligen en sortering av nya trådar, men jag har inte kollat om det är så bara sett att det är ”vad är nytt” som man kan använda. Tyvärr försvinner ”vad är nytt” från huvudsidan ganska ofta, och då måste man böka runt bland olika länkar
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
... När jag lägger in ett testsvar på egen tråd så syns inte inlägget (när jag är inloggad) på nya inlägg men däremot på funktionen "vad är nytt"...
Det är väl så det skall vara. Nya inlägg visar väl bara just nya inlägg och eftersom du själv skrivit inlägget så är det inte nytt för dig och visas därför inte.

Men det finns massor av konstigheter i övrigt på forumet. Till exempel om jag klickar på mitt namn till höger längst upp i den svarta listen kommer jag till en sida med massor av länkar till inställningar och data om mitt konto, vilka som tittat på vad osv osv. Det finns data om hur många inlägg jag skrivit men klickar jag på den siffran kommer det nu smått klassiska meddelandet "Hoppsan! Vi stötte på några problem." Om jag nu klickar på mitt användarnamn till vänster om inlägget här så kan jag komma till mina tidigare inlägg. Helt klart finns det en hel del konstigheter i forumet!

Klickar däremot på antal annonser jag lagt in kommer jag till den eller de annonser som är fortfarande ligger ute. Däremot visas inte antalet annonser jag lagt in totalt.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Men det syntes ju inte heller om jag gick in och kollade som oinloggad. Man borde ju komma direkt till "Vad är nytt" där man ser alla senaste inlägg precis som förr när man tryckte på "senaste inlägg". En person oinloggad/eller icke medlem bör ju kunna få se de senaste inläggen utan att lista ut att man ska gå vidare från Nya inlägg till Vad är nytt för att kunna göra detta. Vad är nytt finns ju inte ens som val annat än att man först måste klicka på Nya inlägg.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Men det syntes ju inte heller om jag gick in och kollade som oinloggad. Man borde ju komma direkt till "Vad är nytt" där man ser alla senaste inlägg precis som förr när man tryckte på "senaste inlägg". En person oinloggad/eller icke medlem bör ju kunna få se de senaste inläggen utan att lista ut att man ska gå vidare från Nya inlägg till Vad är nytt för att kunna göra detta. Vad är nytt finns ju inte ens som val annat än att man först måste klicka på Nya inlägg.
Håller med dig, när det inte fungerar från huvudsidan så är det svårt att hitta nya inlägg
 

Lintott

Aktiv medlem
Nä nu blir jag rätt trött på det här, jag kan ff. inte gå till alla mina diskussioner utan kommer till det där "Hoppsan", när ska detta rättas till, detta har ju varit fel länge nu! 4 månader typ...... :(
 

ztenlund

Aktiv medlem
Syns nya inlägg från alla forum på FS' förstasida? Om inte, vilka forum är dolda?
Alla har inte synts förut åtminstone. På rak arm har jag för mig att åtminstone OffT, Långa diskussioner och debatter och Fotosidan-forumet varit dolda. Den listan har jag aldrig någonsin använt mig av i vilket fall som helst.
 

JosephA

Ny medlem
Hejsan!

Lade upp en annons för ett tag sedan som flera har kontaktat mig för.
Tyvärr så är den borta, och jag kan inte se pris, eller de tillbehör jag hade med i annonsen. Finns det något sätt att se detta?
En arkivfunktion hade varit något annars.

Må gott!

Mvh
Joseph
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det där med inloggning verkar vara någon mystisk missmatchning. Jag hade det där problemet länge på så sätt att jag bara kunde vara inloggad i forumdelen på en enhet i taget (resten av FS påverkades inte). Loggade jag in på en annan blev jag utkastad på den jag var inloggad på senast. Jag mixtrade runt lite och fick till slut ordning på det, men något knas är det nog. Det kan vara något med kakorna, för forumdelen (som ju är en färdig produkt som skohornats in i 20 års FS-kodknack) har egna sådana.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha en "Bevaka"-knapp längst ner på sidan som visar inlägg. Det är lite irriterande att behöva skrolla upp till bevakaknappen när man har läst första sidan i en tråd och bestämmer sig för att bevaka den.

Jag tror att det är sällan någon väljer att bevaka en tråd utan att först ha läst lite i den.
 

PMD

Aktiv medlem
Finns det inte längre något sätt att skicka email till en medlem på Fotosidan?

Det finns ingenting som beskriver hur "Konversation" fungerar.
Hur hittar man sina konversationer, t.ex.?
 
Senast ändrad:
ANNONS