Annons

Från Vista till iMac?

Produkter
(logga in för att koppla)
macrobild skrev:
Hur har du lyckats göra för att hänga maccen två gånger?
Det var min fru som öppnade MacBook Pro från viloläget då låste den sig helt. Det var bara safari 3.03 o navigator som var öppna.
Själv har jag under kort tid fått peta in en Ghoast på två av mina bärbara pc för att ingenting fungerade.En jävla tur att man Ghostar ofta, dvs efter varje installation av ett nytt program.
Jag har 5 st bärbara pc dvs 2st maccar och tre Win.
Jag brukar hämta och testa massor med program för PC från Internet. Ghost är otroligt bra lösning! Jag Ghostar min PC ca två-tre ggr per år.
Men om man använder PC för att bara överföra bilder, redigera sedan ladda dem upp på nätet. Kanske redigera video, surfa lite webben då kommer PC fungera felfritt i flera år. Självklart om hårdvara är felfri och passar ihopp (kompatibelt).
Jag har vid flera tillfällen hjälpt mina bekanta med deras strulande Macar. Det är ju datorer också.

Tänk så olika vi upplever saker och ting.
Viktigt att man mha Mac eller PC kommer fram till att bilder är överförda och färdigtredigerade, upplagda på webben för försäljning så att man har råd att uppgradera sig till den dator man tycker passar en bäst.

Senast ändrad:
swepri skrev:
Trådar med det omvända förhållandet? Vi skriver i en just nu!

Vad har operativsystemet med dålig ergonomi på hårdvaran att göra?
/ Paj

Om man läser dina tidigare inlägg torde väl den frågan besvaras av dig själv.

swepri skrev:
Att många byter till Mac är inte konstigare än att folk tatuerar sig. Det är ett fashion statement. Även platåskor och hockeyfrilla har varit hippt.

/ Paj

Intressant att du du jämställer Win med "platåskor och hockeyfrilla"....så illa tycker jag ändå inte att det är.

Bild på en av mina mest stabila datorer(PC). Inte en enda fel eller om installation sedan 2004.

Bilagor

• supercomputer1.jpg
    supercomputer1.jpg
    90.3 KB · Visningar: 146
ThomasC skrev:
Om man läser dina tidigare inlägg torde väl den frågan besvaras av dig själv.

Intressant att du du jämställer Win med "platåskor och hockeyfrilla"....så illa tycker jag ändå inte att det är.

Jag skrev att tvåtangentskombinationer inte är bra när det gäller ergonomi och funktionshinder. Särskilt inte för vanligt förekommande kommandon som t.ex. redigering eller navigering. Operativsystemen blandade du in. Men du kanske inte förstår skillnaden?

/ Paj

Huruvida tvåtangentskombinationer är bra ergonomi eller inte beror väldigt mycket på vem man är. Jag tycker att bra ergonomi innebär att jag inte behöver flytta händerna så mycket. Det mesta ska gå att göra med tangentbordet med normal fingersättning. Varje gång jag flyttar handen till musen så tappar jag tempo.

Det är typiskt att man inte kommer fram till något väsentligt i sådana diskussioner. Svårt att hålla sig till fakta, jämföra och vara konstruktiv i sådana ämnen. Mycket går ut på egna upplevelser och känslor. Ska vi avsluta den här tråden och gå över till diskussion: Canon 40D vs Nikon D300 - vem som ska byta sidan?

Jag tycker att vi ska hålla oss till trådskaparens frågeställningar och hjälpa honom med svar så att han vet mer om hur det är att byta till Mac.

PMD skrev:
Jag tycker att vi ska hålla oss till trådskaparens frågeställningar och hjälpa honom med svar så att han vet mer om hur det är att byta till Mac.
Tror han fick svar på sina frågor redan på första sidan, resten är bara pajkastning.

ANNONS
Götaplatsens Foto