Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Framkallning av 110-film?
- Trådstartare rapp
- Start datum
Sonnaren
Aktiv medlem
Jodå, den både tillverkas och framkallas. Däremot är det ju inget som fotohandlarna i gemen har hemma i stora lager. Jag hittade några urgamla rullar här hemma (men jag har aldrig ägt någon sådan kamera, det var arvegods) och lämnade in dem för framkallning. Det gick bra men lång väntetid var det, labben kör bara 110-film någon gång/månad. Och fotohandlaren som är ganska stor sa att man har bara hemma 2-3 rullar i taget.
Us
Us
rapp
Aktiv medlem
Grejt...+ fråga om 70mm perf. film.
Du brukar vara på bettet du, sonnaren. Vet du var jag kan skicka min bekanta svärmors exponerade film för framkallning?
Sedan en fråga till, som inte hör till ämnet, men när jag lix har dej på trå´´n...vad är 70mm perforerad film, vad används den till, av vilka används den, har jag nytta av ett sådant magasin till min bladare?
Du brukar vara på bettet du, sonnaren. Vet du var jag kan skicka min bekanta svärmors exponerade film för framkallning?
Sedan en fråga till, som inte hör till ämnet, men när jag lix har dej på trå´´n...vad är 70mm perforerad film, vad används den till, av vilka används den, har jag nytta av ett sådant magasin till min bladare?
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
Kodak har i alla fall lagt ner sin 110-film tillverkning sen ett tag tillbaks.
Sonnaren
Aktiv medlem
Jag lämnade in mina filmer hos Polyfot/Expert i Borlänge. Men du, de får inte vara väldigt gamla, alltså 10 - 15 år gamla, på den tiden fanns några negativfilmer som hade en framkallningsprocess som inte finns längre.
70 mm perforerad film finns att köpa men det är beställningsvara. Vad jag vet så är det från början i första hand film för flygfotografering. Man skickar ju inte upp spaningsflyg - eller karograferingsflyg med 12 eller 24 bilder i magasinet...;-)).
Det finns sådana magasin till Hasselblad ja. De rymmer ju ganska mycket film, (är det 70 - 80 bilder, har för mig jag har sett någon sådan uppgift.......) Nå, de är billiga de där magasinen, det beror på att efterfrågan är mycket liten. har aldrig själv ens funderat att skaffa något. Kör med flera magasin i stället.
Tveksamt om du har någon nytta av det, beror på vad du fotograferar. Framkallar du i tank går den delen bra, den får inte plats i vanliga spiraler för dosa.......
Us
70 mm perforerad film finns att köpa men det är beställningsvara. Vad jag vet så är det från början i första hand film för flygfotografering. Man skickar ju inte upp spaningsflyg - eller karograferingsflyg med 12 eller 24 bilder i magasinet...;-)).
Det finns sådana magasin till Hasselblad ja. De rymmer ju ganska mycket film, (är det 70 - 80 bilder, har för mig jag har sett någon sådan uppgift.......) Nå, de är billiga de där magasinen, det beror på att efterfrågan är mycket liten. har aldrig själv ens funderat att skaffa något. Kör med flera magasin i stället.
Tveksamt om du har någon nytta av det, beror på vad du fotograferar. Framkallar du i tank går den delen bra, den får inte plats i vanliga spiraler för dosa.......
Us