Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fuji Reala ISO 100
- Trådstartare Morjas
- Start datum
Morjas
Aktiv medlem
tack för erbjudandet, men jag har manual så det är lungt(=
men knäpper nu med x-700 an för srt n är hos ahn jag köpte paketet av för hans kulle fixa vajern som gör så ljusmätaren fungerar (=
hur långa tider och vilken bländare rör det sig om ungefär ?
körde nyss på f: 2,8 och tider uppåt 2 minuter
men knäpper nu med x-700 an för srt n är hos ahn jag köpte paketet av för hans kulle fixa vajern som gör så ljusmätaren fungerar (=
hur långa tider och vilken bländare rör det sig om ungefär ?
körde nyss på f: 2,8 och tider uppåt 2 minuter
f/2.8 och 2 minuter kommer med stor sannolikhet att ge rätt kraftigt överexponerade negativ om du inte bort i en riktigt mörk håla.
1 sekund vid f/2.8 och ISO 100 är en lagom exponering i mitt lekrum som har en 60 wattare i taket.
Men hade du inte fungerande mätare i din X-700?
1 sekund vid f/2.8 och ISO 100 är en lagom exponering i mitt lekrum som har en 60 wattare i taket.
Men hade du inte fungerande mätare i din X-700?
Speedy
Aktiv medlem
Morjas skrev:
japp mätaren funkar fint på min x-700 men jag gillar mer srt-101 an, den känns mer robust och mekanisk (=
Använda mätaren i Minoltan å ta bilderna med den andra?
Men nu förstår jag inte. Mätaren funkar i din X-700, och det är din X-700 du fotograferar med. Varför mäter du inte då?Morjas skrev:
japp mätaren funkar fint på min x-700 men jag gillar mer srt-101 an, den känns mer robust och mekanisk (=
Speedy
Aktiv medlem
Inget att behöva ursäkta ju.. =)
Gör så att du ställer in vilket ISO filmen du med har. 100 i detta fall.
Sen ställer du in bländare för önskat skärpedjup.
Rikta kameran mot det föremålet du vill ha korrekt exponerat.
Därefter trycker du ner avtrycket till hälften och justerar slutartiden tills mätaren visar att du har rätt tid.
Vart det luddigt? klart det blev.. =) Jag är också nybörjare men fråga igen om du inte hajade.
Gör så att du ställer in vilket ISO filmen du med har. 100 i detta fall.
Sen ställer du in bländare för önskat skärpedjup.
Rikta kameran mot det föremålet du vill ha korrekt exponerat.
Därefter trycker du ner avtrycket till hälften och justerar slutartiden tills mätaren visar att du har rätt tid.
Vart det luddigt? klart det blev.. =) Jag är också nybörjare men fråga igen om du inte hajade.