nikitin
Aktiv medlem
Fuji har lanserat X-H1, https://www.dpreview.com/news/03808...lls-movie-flagship-with-in-body-stabilization
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Här är Fotosidans artikel: https://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=171251
Vi är också på gång med en artikel om vår försa provfotografering med kameran.
Har den ansiktsigenkänning vid stillbildsfoto?
Det är ju inte alla som tycker det är negativt, men jag både hoppas och antar att det kommer mindre och lättare kamerahus med bildstabilisering framöver.
Det stämmer det också bara tycker att den börjar likna DSLR lite för mycket...
Toppdisplayen visar lite mer än vad man kan se på reglagen, t.ex. exponeringskompensation, vitbalans och lite mer. Slutartid, bländare och ISO kunde man dock ha skippat, tycker jag, och kanske fått plats med något annat.
Det är tydligt att Fuji vill etablera sig som en "proffsproducent" och göra sig ett namn med canon, nikon, sony när de gör kameran större och mer stryktålig samtidigt som de släpper ljusstarka och tunga objektiv objektiv för både filming, sportfotografering etc.
För mig som amatör som premierar minimalism (i synnerhet vikten) är kameran dock helt ointressant, och känns som ett steg i fel riktning. Det är bara att invänta att tekniken smittar av sig till fujis andra segment så vi kan få njuta frukten av bildstabilisering och bättre videokapacitet i en kropp liknande xt20, vilket bör dröja ca 1 år.
OK, jag har ingen egen Fujifilmkamera så jag trodde att man alltid använde slutartidsratten och bländarringen för slutare och bländare.Alla objektiv har inte graderad bländarring, t ex 18-55/2,8-4. Sedan förstår jag inte varför du inte tycker att man ska få veta vad man ställt in om man inte använder rattarna uppepå kameran?
Toppdisplayen visar lite mer än vad man kan se på reglagen, t.ex. exponeringskompensation, vitbalans och lite mer. Slutartid, bländare och ISO kunde man dock ha skippat, tycker jag, och kanske fått plats med något annat.