MrKarisma
Aktiv medlem
skämtar ni med mig aprillo?!
Haha, har skrattat åt den inledningen såååå många gånger..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
skämtar ni med mig aprillo?!
Kommenterar mig själv här. Att uppstartstiden skall vara kortare gäller bara om "Quick start mode" är off.Sen skall även uppstartstiden blivit snabbare, svårt att märka någon skillnad där.
Just do it!Har själv inte installerat men så fort jag får 5 min över så ...
Ett förtydligande är att focus shift-buggen bara verkar gälla manuell fokus, inte alla bländare, och bara om sista fokusjustering är mot kameran istället för från den.
Naturligtvis förödande för den som zonfokuserar på f/8, och går runt en hel dag med "samma" fokusavstånd, för att komma hem och upptäcka att det inte stämmer.
Fotar man med AF är man vad jag kan förstå inte berörd alls.
Ute nu.Trist bara att firmware 2.0 har focus shift buggen! Får väl fota med min analoga rangefinder tills de släpper 2.1.
Har precis sällat mig till X100 ägarna. Nu upptäckte jag att den var mycket mindre att hålla än jag trott. Skulle vilja höra vad det finns för erfarenheter av diverse grepp och "halvväskor. Det finns ju några varianter att se på nätet, men det här är ju en grej som man skulle vilja kunna känna på. Slippa betala dyrt och sedan upptäcka att det inte funkar.
OBS. Jag är inte intresserad av tumgrepp. Bara grepp/väskor.
Hils P-O Stoltz
Har precis sällat mig till X100 ägarna. Nu upptäckte jag att den var mycket mindre att hålla än jag trott. Skulle vilja höra vad det finns för erfarenheter av diverse grepp och "halvväskor. Det finns ju några varianter att se på nätet, men det här är ju en grej som man skulle vilja kunna känna på. Slippa betala dyrt och sedan upptäcka att det inte funkar.
Hils P-O Stoltz
Hils P-O Stoltz
Ett helt annat spår. Någon som har personlig erfarenhet av vidvinkelkonvertern (WCL-X100)?
Känner mig så grymt nöjd med X100 fortfarande, mycket på grund av den inte är del av ett system. Det är bara att plåta. Passar inte brännvidden får man flytta sig eller komponera om. Befriande.
Pryldjävulen i mig är ändå lite nyfiken på tillsatsen... Någon som provat?
Jag skulle satsa på originalväskan till X100s som har lucka för batteri och minneskort.
Har X100s ltd med svart originalväska, ett drömekipage - men bökigt när man ska ta ur minneskortet!
Använder väskan med filteradapter och UV monterat trots att det "inte går"![]()