Annons

Fujicolor

Produkter
(logga in för att koppla)

swedienne

Medlem
Jag säger bara en sak - beställ ALDRIG bilder via FUJICOLOR!
Jag har försökt tre gånger och fått beskurna bilder alla tre gångerna.
Första gången hade jag beställt för min systers bröllop, både förstoringar och "vanliga" format för hennes bröllopsbok.
Jag VET att jag klickade i funktionen "ska ej beskäras" och ändå fick jag beskurna bilder. Ringde kundtjänst och försökte förklara vad som var fel och att jag ville reklamera beställningen och fick bara höra att det var jag som hade gjort fel. Kvinnan gav sig inte och det gjorde inte jag heller. Till slut fick jag ett nummer till IT-supporten som skulle, enligt kundtjänst tala om för mig VAD jag hade gjort för fel. När jag väl fick prata med denna personen fick jag veta att nej, jag hade inte gjort fel. Skulle skicka tillbaka bilderna och fick förstorningarna som plåster på såren.

Försökte ladda över bilderna tre kvällar i rad och när jag väl lyckads klickade JAG fel!
Skrev snabbt ett mail till kundservicen att jag hade skickat fel order - fick mail tillbaka tre dagar senare att INGET kunde göras, vilket i sin tur gjorde att jag har 150 bilder som är beskurna för 300 kr här hemma ...

Nytt försök - jag laddar över samma serie igen, via en annan sida till FUJICOLOR och vad händer?
Jo, jag får beskurna bilder igen!
Jag försökte ringa kundservicen och får bara en telefonsvarar i örat som talar om vilka öppettider de har och att de inte kan ta emot några telefonsamtal.
Till slut skriver jag ett mail och det tog en vecka innan jag fick svar - ett standardsvar om storlekar på bilder!
GISSA OM JAG ÄR ARG!

Imorgon ska jag sätta mig vid telefonen och ringa tills någon svarar!
Än är inte denna historia slut!

Nu är det slut...

Jag hade inte tid att ringa så min väninna erbjöd sig att göra det.
Efter en ganska "hård" förhandling fick jag både en borttagen räkning och en ursäkt - och är borta från deras kundregister för jag kommer aldrig, aldrig anlita detta företag igen.

Och du valde ett pappersformat som passar din kamera?
Det finns väl oxo möjlighet att välja fit-in/fill-out med?

Det var ju det jag gjorde, valde fit in, som du kallar det - ej beskurna bilder.

De har ju erkänt sitt fel och jag har fått räkningarna borttagna men de gjorde samma miss två gånger.
Tänker på alla de som skickar in bilder och inte VET att de gjort rätt och betalar bilder som de egentligen inte har beställt. Det kommer nog in många kronor på det sättet för folk inte är säkra själva.

En sak som normalt inte framgår vid framkallning av bilder är vilket labb som verkligen gör bilden.
t.ex. Fuji och fotoquick har ju flera labb som gör dessa bilder.
Att då såga en hel kedja för att ett lab gjort ett dåligt arbete är lite orättvist mot dom andra labben.

Lämna in era bilder för framkallning hos er lokala handlare som ni kan prata direkt med.

Själv använder jag mig av FotoQuick och Proffskopia=ScandinavianPhoto (Fuji) i Jönköping.

Dom få gånger jag haft problem har vi löst problemen tillsammans.

Jag lämnar in på fujidirekt men har inte hittils haft problem utan tvärt om jag ser att dom har lagt ner några extra minuter på vissa bilder för att ta bort något blänk eller röda ögon. Kanske jag har haft tur med vem som tagit hand om mina beställningar. Med den servicen jag har fått kan jag inte annat än rekommendera dom.

http://www.fujidirekt.se

Kan bara hålla med Maria. Fujicolor är helt värdelösa, har själv fått tre uppsättningar likadana bilder (deras hemsida/mail funktion fungerade ej rätt), väldigt kul. Så varning för dom!

Jag har bara använt fujicolor en gång, och då fick jag ett gratiserbjudande på 24 bilder, aldrig igen!

Nu är jag nöjd!

Vilken skillnad!
Jag beställde mina bilder - de som jag hade försökt få framkallade genom Fujicolor - via Scandinavian Photo!
Eftersom jag var väldigt rädd att det skulle bli fel igen så skickade jag också ett mail där jag tydliggjorde vad jag hade beställt.
Då fick jag ett mail tillbaka där de ville att jag skulle ringa vilket jag gjorde efter några dagar. De frågade om min beställning men också att det fanns ett stick av magenta i mina bilder som de inte var säkra på om jag ville ha där medvetet. De erbjöd mig att skicka tio bilder på prov för att se om jag skulle vilja ändra något innan men vi kom fram till att de skulle skicka hela beställningen ändå för som de själva uttryckte, de hade nog en "mjukare" färgnyans på sin framkallning.
Jag fick dem idag (två dagar senare) och de är JÄTTEFINA!
Rätt beskurna, fina färger och jag har dessutom inget att klaga på när det gällde bemötandet - de var så NOGA med att jag skulle bli nöjd!

Och det är jag verkligen!

Så jag rekommenderar defintivit Scandinavian Photo - jag kommer ALLTID anlita dem hädanefter.

Det inger förtroende när säljaren verkligen anstränger sig för att få en nöjd kund.
Nästa gång litar man fullt ut på säljaren för man vet att han gör det bra.

ANNONS
Götaplatsens Foto