Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Funkar Canon Zoom Lens EF 75-300/4-5,6 till digital systemkamera?
- Trådstartare Lynx76
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Inte helt sant att det funkar. Jag lånade ett sånt av en kompis för två år sedan och den gav på min 40d ganska ofta error99, något var knas, och man fick stänga av kameran och sen skruva av och sätta på objektivet igen för att det skulle funka. Något med gamla kontakter kanske, men något strul är det och har hört det från andra också. Var version II av den gluggen.
nicklasl
Aktiv medlem
Jag har version 1 av detta objektivet, det funkar bra både till EOS 350D och 50D... Den optiska kvaliten är väl inte på topp, inte den mekaniska heller. Det väsnas ganska mycket och om jag håller bojektivet vertikalt så åker det ut till maxzoomen, eller minsta om jag vänder upp o ner, men å andra sidan så började denna versionen tillverkas 1992 har jag för mig, så vad kan man vänta sig om det är 18 år...
apersson850
Aktiv medlem
Vilket kamerahus har du? Om du kan använda EF-S objektiv kan du exempelvis titta på ett EF-S 55-250 mm f/4-5,6 IS. Ger förvånansvärt mycket bildkvalité för en ganska liten summa pengar.
Lynx76
Aktiv medlem
Vilken version som sagt?
Jag har III som jag köpte nytt härom dagen till min 500D för 1750:- inget att hänga i granen men funkar gör det ju...
Det är ingen som frågat vilken version det är ännu
Jag vet faktiskt inte, men jag ska förmodligen inte köpa just det jag ursprunligen frågade om.