Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fyra tester på Dpreview
- Trådstartare Calle S
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Olympus 8080 ansågs alltså vara bäst, lite lustig att den gav mer brus vid ISO 50 än vid ISO 100 (Beror givetvis på att brusreduceringen börjar vid ISO 100).
Snabb, mycket hög upplösning och lite brus..inte så illa..trist att den slutar vid 140mm och saknar mekanisk zoomring..bildstabilisator hade varit trevligt oxå.
Canon och Nikon gjorde bort sig både med batteritider, bruset och hastigheten..Nikonkameran hade sämre upplösning oxå.
Konica-Minolta hade som vanligt lägst upplösning, brusnivån var låg och batteritiden bra.
Snabb, mycket hög upplösning och lite brus..inte så illa..trist att den slutar vid 140mm och saknar mekanisk zoomring..bildstabilisator hade varit trevligt oxå.
Canon och Nikon gjorde bort sig både med batteritider, bruset och hastigheten..Nikonkameran hade sämre upplösning oxå.
Konica-Minolta hade som vanligt lägst upplösning, brusnivån var låg och batteritiden bra.
roypeter
Aktiv medlem
Fortfarande ingen kamera som är perfekt med andra ord. Personligen tycker jag det är klantigt att inte ha mekanisk zoom-ring på den här typen av kameror. Bildstabilisering är väl också på väg att bli lite av vad man förväntar sig, på nästa generation finns det säkert på alla modeller i den här prisklassen.
Min slutsats är att Minolta A1 fortfarande står sig stark...
sagan
Avslutat medlemskap
Japp, instämmer! allt annat än mekanisk zoomring suger.roypeter skrev:
Personligen tycker jag det är klantigt att inte ha mekanisk zoom-ring på den här typen av kameror.
Instämmer där oxå..200mm, mekanisk zoomring och bildstabilisator är ganska kraftfulla argument framför Olympusen, trots den lägre upplösningen.roypeter skrev:
masur
Aktiv medlem
Det som stör mig mest är att skrivning av RAW-bilder låser Olympus C8080. Annars känns verkar Olympus C8080 ha potential att kunnna utvecklas till en vinnare när efterföljaren släpps.200mm, mekanisk zoomring och bildstabilisator är ganska kraftfulla argument framför Olympusen, trots den lägre upplösningen.