Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra bort sig inför kund - hur fixa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Photo-booth-maskin har jag inte hört talas om men sist jag fotade ett bröllop tog jag med en egen fotovägg och lät folk, under en viss tid få fritt gå fram och så fotade jag dem med blixt. Extra populärt bland barnen då det fanns peruker och annat att ta på sig.

Ja precis. Varför ska paret hyra en maskin för dyra pengar. Om fotokompisen har en extra kamera som kan riggad på stativ saknas bara en fjärrutlösare.

Jag riggade en sådan här hemma på nyårsafton senast. Den stod där hela kvällen. Det togs många fina och roliga bilder när det blev helt på motivetets egen kontroll.

Vi gjorde sedan om detta I tjejernas fotbollslag. Mycket uppskattat.

En en ikeagardin som fond. En kamera. En blixt i ljusbox. Ett stativ. En fjärtutlösare. En dator ihopkopplad med kameran för att visa senast tagen bild. Och en länk till OneDrive-mappen där alla bilder hamnar.

Inte alla bilder blir bra. Men folket har kul framför kameran.
Screenshot_20250517_072849.jpg

Ja precis. Varför ska paret hyra en maskin för dyra pengar. Om fotokompisen har en extra kamera som kan riggad på stativ saknas bara en fjärrutlösare.

Jag riggade en sådan här hemma på nyårsafton senast. Den stod där hela kvällen. Det togs många fina och roliga bilder när det blev helt på motivetets egen kontroll.

Vi gjorde sedan om detta I tjejernas fotbollslag. Mycket uppskattat.

En en ikeagardin som fond. En kamera. En blixt i ljusbox. Ett stativ. En fjärtutlösare. En dator ihopkopplad med kameran för att visa senast tagen bild. Och en länk till OneDrive-mappen där alla bilder hamnar.

Inte alla bilder blir bra. Men folket har kul framför kameran.
Visa bilaga 177515
För att jag inte har en extra kamera och framförallt inte en printer för att kunna printa ut direkt.

Däremot föreslog jag att de kan ju (likt ett par andra vänner) köpa en Fuji Insta och låta folk leka med den, och så har de då en kamera kvar för andra framtida tillfällen.

Men de tyckte att det blir en till onödig sak som kommer ligga och samla damm efter bröllopet - så det är ganska beskrivande hur ointresserade de är av foto generellt. 😆

Pengar är inte allt(inte alltid sant), lärdom och inkommande erfarenhet är också värt något. Har man kul och lär sig något på det man gör så är det kanon.

Har man det inte som levebröd så är det ju inte lika viktigt att maxa inkomsten på ett gig speciellt om alla inblandande är på samma plan med förväntningar etc.

Lycka till och hoppas att allt går bra.
Nej, precis. Håller helt med. Som sagt, fick bara kortslutning där och då. 😆

Och tack för lyckönskningarna.

ANNONS
Götaplatsens Foto