Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

gamla objektiv till eos 350d?

Produkter
(logga in för att koppla)

100mbit

Avslutat medlemskap
ska köpa en eos 350d idag och undrar om jag kan använda min pappas gamla objektiv som han har till sin canon FT -QL från tidigt 70 tal(är 95% på att den heter så)
eftersom kvaliten på kitobjektivet verkar vara ganska begränsat så hade jag tänkt använda hans oanvända vidvinkel och zoom tills jag köper ett eget nytt..

om det inte passar direkt på kamerahuset kan man köpa nån sorts konverter då typ?
är det hela värt det.?

tacksam för alla svar.!

MVH Gabriel

nä det passar inte.. du måste ha EF objektiv, det finns några adaptrar, men tor inte dom är så bra.. ozzå funkar inte bländar automatik heller

bättre att köpa ett objektiv begagnat om du inte vill lägga så mycket pengar på objektiv. du får säkert ett objektiv för samma pengar som en konvertert kostar.

När jag hade köpt min 350D Så var jag ivrig över att få prova mitt Sigma Zoom 100-300 som jag använder till min EOS 500. Men oj så trist det blev!! När jaghade knäppt bilden fick jag upp felmeddelande "error 99". Jäkla skit!

Finns det något sätt att komma runt detta?

Ring Zieger Teknik och fråga om de kan fixa ditt sigmaobjektiv.

013-288860

Det är en s k bugg i objektivet. Jag fick det avhjälpt genom att lämna in objektivet i en Expert-butik. Enda kostnaden var för frakten.

ANNONS
Götaplatsens Foto