HenryB
Aktiv medlem
Har nyligen köpt min första DSLR (D80) och låtit min gamla 801s pensionera sig. Dom objektiv jag redan hade fungerar fint förutom på en punkt. Jag vet inte om det är något fel eller normalt för gamla objektiv.
I förrgår natt skulle fota fullmånen och tänkte då köra helt manuellt med högsta bländare (F22). Jag vred ratten till "M" och kollade i displayen, kameran föreslog F5.6 så jag provade att skruva på bländaren. Så fort jag vred på ringen från "knapplåsläget" så blinkar kameran "FEE". Jag har provat alla tre objektiv som jag äger med samma resultat. Någon som kan kasta lite ljus över detta problem?
Mina objektiv;
Tokina AF 20-35
Tokina AF 60-300
AF Nikkor 35-70
(samtliga objektiv från första halvan av 90-talet)
// Henry
I förrgår natt skulle fota fullmånen och tänkte då köra helt manuellt med högsta bländare (F22). Jag vred ratten till "M" och kollade i displayen, kameran föreslog F5.6 så jag provade att skruva på bländaren. Så fort jag vred på ringen från "knapplåsläget" så blinkar kameran "FEE". Jag har provat alla tre objektiv som jag äger med samma resultat. Någon som kan kasta lite ljus över detta problem?
Mina objektiv;
Tokina AF 20-35
Tokina AF 60-300
AF Nikkor 35-70
(samtliga objektiv från första halvan av 90-talet)
// Henry