Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)

gitte edelman

Aktiv medlem
Vet inte vad 'nät rännor' är, Polaris, men eftersom det inte är några katamaraner på bilden så är det nog inte det.
Fasadplåtar finns det inte heller på tryggt avstånd från min skjutpunkt, så det blir ett säkert nej där också.
 

POLARIS

Aktiv medlem
gitte edelman skrev:
Vet inte vad 'nät rännor' är, Polaris, men eftersom det inte är några katamaraner på bilden så är det nog inte det.
Fasadplåtar finns det inte heller på tryggt avstånd från min skjutpunkt, så det blir ett säkert nej där också.
Det är spår där man fäster nätet i mellan pontonerna
så man kan hoppa jerka mellan styr och badbord,tror jag!?
B.
 

gitte edelman

Aktiv medlem
Ok, ok. Vi säger väl det då.
Roddbåtar. Men inga vanliga ekor, precis. Studenternas tävlingsbåtar. (Här alltså ur en annan vinkel.)
Lasse tar över!

(PS. Jag blir galen! Sparar filerna som 28-30K (största komprimering), men så växer dom på något underligt vis och kan inte attachas? Vad är det som händer? Nu, 3dje gången gillt? - Nej. För stor IGEN!
4de gången då???)

(PUH! - Äntligen!)
 

Bilagor

AnWi

Aktiv medlem
gitte edelman skrev:

(PS. Jag blir galen! Sparar filerna som 28-30K (största komprimering), men så växer dom på något underligt vis och kan inte attachas? Vad är det som händer???)
Hej Birgitta.

Vet inte om det är PS du kör. I vilket fall brukar programmen bara gissa slutlig filstorlek när man gör sina inställningar. Slutresultatet blir oftast i samma härad dock. Dessutom är Explorer/Utforskaren rätt dålig på att visa verklig filstorlek.

Tycker faktiskt det är synd att fotosidan inte krymper bilder automatiskt (som blocket.se t.ex). Särskilt i trådar skulle det vara användbart. Inte lika önkvärt när man lägger ut bilder. Då vill man ha mera kontroll.

/AnWi
 

gitte edelman

Aktiv medlem
Tack för svaret AnWi! Har uppdaterat till CS2 och hade inte problemet med förra versionen, så det är lite märkligt, eftersom allt ser liksom lika ut, om du förstår vad jag menar. Jag resize image till lagom antal pixlar och sparar med god marginal (skärpning ökar filstorleken, så det gör jag innan jag sparar...). Hm.
Måste vara att mina bilder 'are growing on me'! :)

Polaris - ber om ursäkt! Det var inte min mening att korrigera stavningen - jag tyckte bara det var lite kul, oberoende om det var avsiktligt, eller om det var det som engelsmännen kallar 'fat finger syndrome'... :/
 

POLARIS

Aktiv medlem
gitte edelman skrev:
Tack för svaret AnWi! Har uppdaterat till CS2 och hade inte problemet med förra versionen, så det är lite märkligt, eftersom allt ser liksom lika ut, om du förstår vad jag menar. Jag resize image till lagom antal pixlar och sparar med god marginal (skärpning ökar filstorleken, så det gör jag innan jag sparar...). Hm.
Måste vara att mina bilder 'are growing on me'! :)

Polaris - ber om ursäkt! Det var inte min mening att korrigera stavningen - jag tyckte bara det var lite kul, oberoende om det var avsiktligt, eller om det var det som engelsmännen kallar 'fat finger sy

B.ndrome'... :/
Tack!
B.
 

Lasse H

Aktiv medlem
gitte edelman skrev:
Tack för svaret AnWi! Har uppdaterat till CS2 och hade inte problemet med förra versionen, så det är lite märkligt, eftersom allt ser liksom lika ut, om du förstår vad jag menar. Jag resize image till lagom antal pixlar och sparar med god marginal (skärpning ökar filstorleken, så det gör jag innan jag sparar...). Hm.
Måste vara att mina bilder 'are growing on me'! :)

Att köra CS2 och inte använda "save for web" är som att köra en BMW M5:a och bara använda ettans växel.
Snacka om overkill.

mvh besserwisserLasse H
 

gitte edelman

Aktiv medlem
Tack för anm.. Lasse!
Jag har just lärt mig att slå på och dessutom få in bilderna i den förbaskade datorn, så jag använder bara de tre knappar jag kan. :)
(Har inte körkort, men menar du verkligen 'overkill'? Menar du inte att jag inte använder de till buds stående medlen? 'Overkill' är ju tvärtom, att använda 'mer våld än nöden kräver'? :))
Mvh/
ÄnnumerbesserwisserGitte

Dags för ny bild, kanske?
Det är du som hade rätt, Lasse!
Kör hårt!
 

Lasse H

Aktiv medlem
gitte edelman skrev:
Tack för anm.. Lasse!
Jag har just lärt mig att slå på och dessutom få in bilderna i den förbaskade datorn, så jag använder bara de tre knappar jag kan. :)
(Har inte körkort, men menar du verkligen 'overkill'? Menar du inte att jag inte använder de till buds stående medlen? 'Overkill' är ju tvärtom, att använda 'mer våld än nöden kräver'? :))
Mvh/
ÄnnumerbesserwisserGitte

Dags för ny bild, kanske?
Det är du som hade rätt, Lasse!
Kör hårt!
kanske är cs2 ett lite för avancerat program, menar jag, och därför lite overkill...:)

BesserwissrastLasseH, som sitter på jobbet och faktiskt jobbar och bara kastar ett getöga på fotosidan lite då och då....
 
ANNONS