Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Inga förslag?
Då får jag väl tillägga att han har en tvilling, eller rättare sagt tre fyrlingar, eller, öh, hur blir det nu igen? Fyra glada grabbar ska det vara i slutändan.

För ordningens skull: namnet på den kyrka som gissningsbilden var tagen i är inte nämnt ännu. Den ena ledtrådsbilden var tagen på gården vid Invaliddomen; den dansande damen befann sig på Boulevard S:t Germain utanför Paris äldsta kyrka, och kyktaket på gissningsbilden hittar man i Sainte-Clotilde.

Oj, ursäkta!!! Jag trodde att kyrkan du frågade efter var Invaliddomen!
Men om det nu var Klothildas kyrka, så är bönorna spillda.
Får jag fortsätta, eller får jag straffpoäng och skampåle och Janolof utser vem som får fortsätta?

Vare sig straffpåle eller skampoäng. Fortsätt du. Från början hade jag tänkt mig ett svar i stil med kyrktak, och det gav du ju indirekt. men när ni började gissa på kyrkor hängde jag på.

F.ö. har jag ingen aning om dina stengubbar.

ANNONS
Götaplatsens Foto