Birdman
Aktiv medlem
Jag står inför en uppgradering till optik i de större storlekarna och är därför på gång att inhandla ett Wimberley och ett nytt Gitzo.
Den modell jag tittat mest på är Gitzos GT3530LSV men även den modell som har fyra bensektioner GT3540LS. Jag har en viss tveksamhet gällande handahavande av fyrsektioners stativben, men någon kanske kan överbevisa mig.
Jag är alltså intresserad av att höra om erfarenheter av dessa kombinationer av huvud och stativ och om för- och nackdelar gällande tresektioners och fyrsektioners stativben.
Jag har även spanat in den här för att enkelt kunna nivåjustera:
http://www.gitzo.com/Jahia/site/git...nRequest=productDetail&marketList=MARKET:MKT1|
Någon som har erfarenhet av denna?
// Daniel
Den modell jag tittat mest på är Gitzos GT3530LSV men även den modell som har fyra bensektioner GT3540LS. Jag har en viss tveksamhet gällande handahavande av fyrsektioners stativben, men någon kanske kan överbevisa mig.
Jag är alltså intresserad av att höra om erfarenheter av dessa kombinationer av huvud och stativ och om för- och nackdelar gällande tresektioners och fyrsektioners stativben.
Jag har även spanat in den här för att enkelt kunna nivåjustera:
http://www.gitzo.com/Jahia/site/git...nRequest=productDetail&marketList=MARKET:MKT1|
Någon som har erfarenhet av denna?
// Daniel





