Jochum Berg
Aktiv medlem
Hej jag har ett stativhuvud Manfrotto 410 som i grund och botten är samma som det vanliga stativhuvudet med tre stora svarta cylindrar till handtag (fast här är det tre mindre knobbar), det har börjat glappa en aning så jag var på gång att skruva isär det men då märkte jag att jag kunde trycka med fingrarna mot de där runda skivorna som gradantalet och 410 står tryckt på och skruva åt dem en aning, för de skivorna sitter tydligen fast på skruvhuvudet som håller ihop varje axel. Kanske klantigt förklarat men ni som har detta stativhuvud förstår säkert.
Dock börjar det glappa aningens aningens lite ganska snart igen, är det fett som saknas eller ska jag slita av skivorna och skruva fast skruvarna/muttrarna innanför ordentligt med hylsnyckel, eller måste jag lämna in det för reparation (det vill jag inte) eller har någon någon idé?
Dock börjar det glappa aningens aningens lite ganska snart igen, är det fett som saknas eller ska jag slita av skivorna och skruva fast skruvarna/muttrarna innanför ordentligt med hylsnyckel, eller måste jag lämna in det för reparation (det vill jag inte) eller har någon någon idé?




