Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

GOTT NYTT Foto år på er alla......

Produkter
(logga in för att koppla)
Good Year!

Jag är drabbad av nån förbannelse som innebär att någon alltid blir sjuk på nyårsafton, men ser fram mot bättre början på det nya nu. I morgon:)

Bilagor

• mop.jpg
    mop.jpg
    45.8 KB · Visningar: 436
Jepp Jepp - Gott Nytt År på er alla! Här i Finland är vi ju en timme före (som i allt annat också), så ha're gött när ni väl kommit in på 2006 ;-)

/Andreas

Ja GOTT NYTT ÅR från mig också! Vi skulle också ha fest i kväll. Men så blev min fästmö sjuk plus två av dom andra som skulle kommit, så vi ställde in :-(

En lugn kväll med andra ord. Fast helt okej ändå :)

Ni är väl medvetna om att det nya året börjar en sekund senare än vanligt! Detta p.g.a. att jorden inte behagar att rotera i den hastighet som våra atomklockor är kallibrerade för. Så om ni känner att året blev lite extralångt så vet ni nu varför...

Jag önskar er ett riktigt gött nytt fotoår!

//Larsa, tidsfetischist vars klocka drar sig 3 sekunder mellan sommar & vintertidsomställningarna!

.Z. skrev:
Ni är väl medvetna om att det nya året börjar en sekund senare än vanligt! ...

Ajajaj Larsa, då missade du nyåret med en sekund. Det är UTC 23:59:60 som skottsekunden läggs till, dvs en timme efter vårt svenska nyår.

Men Gott Nytt År på dig ändå, även om du kom med oss andra först en sekund senare... och Gott Nytt År alla övriga fotosidare, som kanske var i tid.

Bengt

Gott nytt år på er alla FSáre.

Årets första bild, tagen kl 00,00,06.

Bilagor

• fireworks.jpg
    fireworks.jpg
    32.3 KB · Visningar: 312
BAn skrev:
Ajajaj Larsa, då missade du nyåret med en sekund. Det är UTC 23:59:60 som skottsekunden läggs till, dvs en timme efter vårt svenska nyår.

Men Gott Nytt År på dig ändå, även om du kom med oss andra först en sekund senare... och Gott Nytt År alla övriga fotosidare, som kanske var i tid.

Bengt

Fan, då var jag 3 sekunder sen, lade nämligen till 2 sekunder för säkerhets skull...

Första inlägget blev det i alla fall:)

Gott Nytt år!

önskar Fredrik.

Bifogar en bild som visar hur det såg ut från mitt fönster i Bagarmossen, när det nya året var endast 34 sekunder gammalt.

Bilagor

• gottnytt.jpg
    gottnytt.jpg
    38.3 KB · Visningar: 182
ANNONS
Götaplatsens Foto